• Anonym

Vad ska jag köpa till svärfar i julklapp???

Vad har ni köpt till eran svärfar ?;)
    Jag och min man vet inte alls vad vi ska köpa till hans pappa, hans pappa har i princip allt, och har väldigt mycket pengar på kontot själv.

VI köper symboliska och roliga saker i år..
    Tänkte köpa 3 julklappar... en flaska whiskey... två till.. min man föreslog i all hast lotter, men är inte det trist..eller ?

• Svar på tråden Vad ska jag köpa till svärfar i julklapp???
  • Ankankamon

Lotter är lite trist ja, speciellt om han dessutom redan har pengar ;)

Vad gör han på fritiden?

• Little Ms Chatterbox

En stjärna eller en bit regnskog i hans namn. Eller en donation till musikhjälpen?
    Hembakt bröd eller kanske någon god marmelad. Kanske ett tema, Hembakta skorpor, en marmelad och ett gott te. Eller ett kaffe, gärna nymalet från butik, någon annan sort som han kanske skulle gilla.

Mer på kaffetema, hela kaffebönor, en kaffekvarn och en kaffemugg.

En upplevelse, en biljett till någon teater eller annan föreställning och lova skjuts dit och hem.
    En middag på restaurang med er. 

• Anonym

Om ni nu köper whiskey så lägg till whiskeystenar! Finns på cervera...små fyrkantiga stenar som man lägger i frysen och har i whiskeyn istället för vanlig is. Ligger åtta stycken i en ask eller nåt sånt... Väldigt käckt ;)

• Anonym
    Ankankamon skrev 2012-12-13 19:29:52 följande:
    Lotter är lite trist ja, speciellt om han dessutom redan har pengar ;)

Vad gör han på fritiden?
    Precis :)

Han gör typ ingenting på fritiden, hans stora passion är god mat och goda drycker 
  • Anonym
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-12-13 19:33:02 följande:
    En stjärna eller en bit regnskog i hans namn. Eller en donation till musikhjälpen?
    Hembakt bröd eller kanske någon god marmelad. Kanske ett tema, Hembakta skorpor, en marmelad och ett gott te. Eller ett kaffe, gärna nymalet från butik, någon annan sort som han kanske skulle gilla.

Mer på kaffetema, hela kaffebönor, en kaffekvarn och en kaffemugg.

En upplevelse, en biljett till någon teater eller annan föreställning och lova skjuts dit och hem.
    En middag på restaurang med er. 
    Det där med temat lät inte helt dumt att bygga på, tack !:)
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-13 19:46:38 följande:
    Om ni nu köper whiskey så lägg till whiskeystenar! Finns på cervera...små fyrkantiga stenar som man lägger i frysen och har i whiskeyn istället för vanlig is. Ligger åtta stycken i en ask eller nåt sånt... Väldigt käckt ;)
    Tack för tipset :) 
  • Ankankamon
    Anonym skrev 2012-12-13 19:53:02 följande:

Han gör typ ingenting på fritiden, hans stora passion är god mat och goda drycker 
    Typ whiskey och eller vinprovning kanske är en idé då :)
  • Little Ms Chatterbox
    Anonym skrev 2012-12-13 19:53:02 följande:

Om han inte gör något på fritiden så kanske just en fritidsaktivitet skulle kunna vara något. Få honom attt börja släktforska, tälja trägubbar eller virka filtar till utsatta i tältläger eller nåt.

Eller spinn vidare på god mat och goda drycker... matlagningskurs i fransk matkultur eller chokladprovning. 
  • Ankankamon
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-12-13 20:02:06 följande:
    Om han inte gör något på fritiden så kanske just en fritidsaktivitet skulle kunna vara något. Få honom attt börja släktforska, tälja trägubbar eller virka filtar till utsatta i tältläger eller nåt.

Eller spinn vidare på god mat och goda drycker... matlagningskurs i fransk matkultur eller chokladprovning. 
    Släktforskning på egen risk ;) Min far är skitintresserad av det just nu och måste hela tiden berätta vad han kommer fram till åt alla oss andra som inte riktigt bryr oss, haha-
  • Anonym

En släkting till mig ska få en automatisk visp som själv rör i grytan. Släktingen lagar mycket mat och älskar skumma prylar, tror han kommer tycka det är en rolig sak och dessutom inte helt oanvändbar heller.

• Babybel

Live it-presentkort. Då kan han skälv välja allt från whisky/vinprovning till zorbing.

• micksaan

En sådan där bok om whisky där man fyller i vilka man druckit och betygsätter mm? ð???

Svar på tråden Vad ska jag köpa till svärfar i julklapp???