Får man ta med en hund in i en djuraffär?
Detta är säkert en jättedum fråga, men får man ta med en hund in i en djuraffär? Rimligtvis borde man ju få det tänker jag, men jag vill känna mig helt säker. Någon som vet hur det funkar?
Detta är säkert en jättedum fråga, men får man ta med en hund in i en djuraffär? Rimligtvis borde man ju få det tänker jag, men jag vill känna mig helt säker. Någon som vet hur det funkar?
Normalt får man ta med hunden in i kort koppel, om det är en affär som säljer tillbehör till hundar.
Beror på. Vissa vill inte det av olika anledningar andra bryr sig inte. Vissa vill inte ha in djur vid just det tillfället av olika anledningar. Exp. så kan ju fortfarande hund rädda vara i affären för att köpa fiskar eller något till katten =D Fråga när du väl är där.
Här är de varmt välkomna in med kort koppel. Det bjuds även på godis vid disken när man betalar vilket min hund vet mycket väl :D
Jag har alltid antagit det om det inte funnits skyltning om något annat (vilket det gjort vid ett tillfälle) och det har gått bra hittills :)
Som föregående; finns det ingen skylt som säger motsatsen tar jag nästan för givet att jyckarna får följa med in (i samma anda som jag tar för givet att jag blir ersättningsskyldig ifall en olycka händer).
Oftast är det trevligt att promenera med djuren på en djuraffär! Här i landet finns ofta en veterinärmottagning och hundfrisör i samma lokal dessutom.
Alltid kex bakom kassan. ; )
Tack för svaren!
I min värld fungerar det så här: Tikar och valpar är välkomna, men inte hanar. De kissar vet du.... Men fråga personalen
I min värld fungerar det så här: Tikar och valpar är välkomna, men inte hanar. De kissar vet du.... Men fråga personalen