• Mellamella

Får man ta med en hund in i en djuraffär?

Detta är säkert en jättedum fråga, men får man ta med en hund in i en djuraffär? Rimligtvis borde man ju få det tänker jag, men jag vill känna mig helt säker. Någon som vet hur det funkar?

Thats my story and I'm sticking to it. www.mellas.se/
  • Svar på tråden Får man ta med en hund in i en djuraffär?
  • themia

Normalt får man ta med hunden in i kort koppel, om det är en affär som säljer tillbehör till hundar.

Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Whitetrash86

Beror på. Vissa vill inte det av olika anledningar andra bryr sig inte. Vissa vill inte ha in djur vid just det tillfället av olika anledningar. Exp. så kan ju fortfarande hund rädda vara i affären för att köpa fiskar eller något till katten =D Fråga när du väl är där.

• Mellamella
    themia skrev 2012-12-13 21:21:17 följande:
    Normalt får man ta med hunden in i kort koppel, om det är en affär som säljer tillbehör till hundar.

Det låter ju vettigt. 
  • Mellamella
    Whitetrash86 skrev 2012-12-13 21:22:54 följande:
    Beror på. Vissa vill inte det av olika anledningar andra bryr sig inte. Vissa vill inte ha in djur vid just det tillfället av olika anledningar. Exp. så kan ju fortfarande hund rädda vara i affären för att köpa fiskar eller något till katten =D Fråga när du väl är där.
    Sist jag var där och skulle köpa en regnjacka till hunden och var lite osäker på storleken så frågade expediten om jag hade hunden med i bilen. Antar att hon då hade föreslagit att jag tog in honom...
    Men jag får väl skicka in huvudet och fråga innan jag går in, för säkerhet skull.  
  • Kat91

Här är de varmt välkomna in med kort koppel. Det bjuds även på godis vid disken när man betalar vilket min hund vet mycket väl :D

• Apopan

Jag har alltid antagit det om det inte funnits skyltning om något annat (vilket det gjort vid ett tillfälle) och det har gått bra hittills :)

• DeathByPickles

Som föregående; finns det ingen skylt som säger motsatsen tar jag nästan för givet att jyckarna får följa med in (i samma anda som jag tar för givet att jag blir ersättningsskyldig ifall en olycka händer). 
    Oftast är det trevligt att promenera med djuren på en djuraffär! Här i landet finns ofta en veterinärmottagning och hundfrisör i samma lokal dessutom.

Alltid kex bakom kassan. ; ) 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.?
  • St emilion

I min värld fungerar det så här: Tikar och valpar är välkomna, men inte hanar. De kissar vet du.... Men fråga personalen Solig

• DeathByPickles
    St emilion skrev 2012-12-13 22:51:13 följande:

I min värld fungerar det så här: Tikar och valpar är välkomna, men inte hanar. De kissar vet du.... Men fråga personalen Solig

Ptja... en helt vanlig (vuxen) hanhund som regelbundet vistas inomhus pissar väl generellt inte inne? Inte hos grannen och inte i butiken.  En märklig fördom tycker jag.

Men annars helt rätt förstås. Är man osäker frågar man! ^^  
    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.?
Svar på tråden Får man ta med en hund in i en djuraffär?