• L0LLIP0P

cerazette

Hej! Jag började med cerazette den 3:e december (första dagen på mensen) alltså 10 dagar sedan.
    Mitt hopp är att slippa mens.
    Ni som har/haft cerazette vad tycker ni om det p-pillret? Om ni fick mellanblödning hur lång tid tog det? Kan man få mellanblödning en vecka efter mensen slutade?

• Svar på tråden cerazette
  • L0LLIP0P
    Boomtown85 skrev 2012-12-13 22:22:26 följande:
    Jag kommer inte kunna hjälpa dig(är man) men ett piller som stoppar mens låter ju helt galet.. Finns det såna piller?! Kan förklara att jag hamna här inne för rubriken lät som en italiensk måltid...
    Har en del kompisar som tar dom mini p-pillerna och dom har inte haft mens på ett år :))
  • L0LLIP0P
    Loojsen skrev 2012-12-13 22:21:04 följande:
    Funkade skit.. Blödde konstant, samma med pstav tyvärr :( kunde va fri en vecka, blöda 3, fri en månad, blöda 2v... Och så höll de på.. :/
    Shit.. Jag har testat två p-piller innan. Yasminelle, neovletta. När jag började med dom blödde jag TVÅ månader konstant... Men tänkte det kanske är så i början men icke. Var fri från mens en vecka sen hade jag mens i två veckor så höll det på så. Hade ju pojkvän och ingen av oss ville ha sex när jag hade mens så det funkade inte. 
    Men hon på UM sa det att  cerazette funkar för dom flesta så värt att testa.. Men kanske är så att p-piller/mini p-piller inte alls är något för mig vad vet jag :)
  • L0LLIP0P
    vattumannen81 skrev 2012-12-13 22:25:54 följande:
    Jag har ingen mens med cerazette. Ätit dem sen jag fick mitt första barn 2008. Fick barn nr 2 i år och hade heller inga problem att få igång mensen (3v tog det) när jag slutade med dem för att kunna bli gravid.
    Det är nog väldigt olika, vissa får jätte mycket mens vissa inte mens alls. Men mitt hopp är inte ha mens, orkar inte ha det. Är 19 år så har inga planer på att skaffa barn iaf inte på 3 år. 
  • L0LLIP0P
    tjej87 skrev 2012-12-13 22:27:06 följande:
    Jag har ätit cerazette i drygt 4 år och har inte haft mens öht de senaste 2,5 åren. Fick inga mellanblödningar i början men den första mensen höll i sig lite längre än vanligt. Fick mens ungefär lika ofta som vanligt de första 6-9 månaderna men mindre mängd. Efter det kom mensen mer och mer sällan, i slutet var det bara lite blodiga flytningar innan den försvann helt. Superskönt då jag hade mycket mens innan och dessutom var 4e vecka!

Har nog lagt på mig lite pga pillerna (men även pga annat) samt eventuellt fått lite lägre sexlust nu efter några år (men det kan ju även bero på annat än just pillerna...).
    tycker det verkar som att dom flesta som tar cerazette inte får någon mens, så hoppas jag har lika tur dom dig/dom :)
Svar på tråden cerazette