• Mozzy

Ersättning i förhållande till vikt

Försöker hitta en balans med ersättning och amning. Läste i en tråd om en person som gav sin 4 månaders bebis 200ml (ersättning) per mattillfälle. Min bebis som är 5 månader äter ca 120 ml (ersättning) och verkar nöjd med det. Båda bebisarna hade lika mycket tidsintervaller mellan måltiderna.
    Varför skiljer det sig så mycket? Är min bebis liten i maten eller är det något annat? Min bebis väger ca 6600 och är ca 65 cm lång. Jag har inte prövat att ge 200ml men min magkänsla säger mig att det kommer att bli kaskadspyer om jag ger så mycket. Hon verkar mätt och belåten på 120 men 80ml skillnad det är verkligen mycket. Någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Ersättning i förhållande till vikt
  • Whitetrash86

min 10 månaders får i sig ca 250ml. Det där är ju olika från barn till barn och mycket hänger ju även på hur ofta dom äter. Min son har även hög ämnesomsättning precis som jag så han kräver mer för att orka.

• PojkMamma85

Min son är 5 månader och äter 120-165ml ersättning. Han blir nöjd på de spottar upp överflöd ibland. Väger 7,5kg

• izgo

Vid 3 månader började min son äta 210ml.
    65cm lång och vägde 7180g. Inte ens tjock. Ser ut som en 6-7 mån bebis

• GissellaStar

Min dotter 3,5 månader. 65 cm lång, 6070 g. Äter 180 vatten + pulver. Det där med maten är nog olika med barn precis som med vuxna.

:D

• Mozzy

Tack för era svar. Blir lätt väldigt osäker. Känslan av att man inte är världens bästa förälder är lätt att hitta när man är här på FL och jag vill inte göra fel.  

• notice

Min 11-månaders äter 200ml, hon är liten till växten och har aldrig ätit stora mängder. Men mätt och belåten är hon :)

Svar på tråden Ersättning i förhållande till vikt