• kolinda

Vuxenpoäng- Hur många har du?

Idag har jag för första gången i mitt liv köpt ett strykjärn. Detta ger mig många vuxenpoäng inser jag nu, men en kompis påpekade att det är ganska sent att köpa sitt första strykjärn när man är 25 år gammal:). Jag gjorde därför en liten lista med prylar som jag tycker ger vuxenpoäng om man äger. Kan ni inte fylla i hur gamla ni var när ni skaffade er följande prylar:

Strykjärn
    Elvisp
    Mattpiskare
    Dammsugare
    Flugsmälla
    Kaffebryggare

• Svar på tråden Vuxenpoäng- Hur många har du?
  • molly80

Hur många av er piskar egentligen mattor?

• BeanBag

Allt utom mattpiska och flugsmälla har jag haft sedan jag flyttade hemifrån när jag var 16 år.

Mattpiska och flugsmälla har jag inga och har inga planer på att skaffa heller.

• BeanBag

Allt utom mattpiska och flugsmälla har jag haft sedan jag flyttade hemifrån när jag var 16 år.

• molly80
    BeanBag skrev 2012-12-16 10:17:48 följande:

• Vit Lilja

Blir väldigt förvånad över svaren i tråden. Jag skaffade alla prylar när jag va 17 och flyttade hemifrån. Allt utan mattpiska. Det äger jag fortfarande ingen och tror inte att jag någonsin kommer få full pott på vuxenskalan. Ser inte vitsen med den?

Jag menar, hur klarar man sig utan dammsugare? Det är väl det första man skaffar i sin lägenhet? Likadant med strykjärn, ni går väl inte ut med skrynkliga kläder?  

• älskarlivet81

Strykjärn: När jag var 20 för det var då jag flyttade hemifrån
    Elvisp: Tror jag var 20 då också
    Mattpiskare: Har aldrig ägt en. I vårt hus har vi bara matta i lekrummet och dotterns rum
    Dammsugare: Var väl 20 då också
    Flugsmälla: har aldrig ägt en, varför skulle jag?
    Kaffebryggare: Började dricka kaffe när jag var 26 så kaffekokare skaffades nog när jag blev sambo när jag var 27.

• XcsM

Köpte alla de där sakerna innan eller strax efter jag flyttat hemifrån när jag var 19 =)

• älskarlivet81
    Vit Lilja skrev 2012-12-16 11:27:51 följande:
    Blir väldigt förvånad över svaren i tråden. Jag skaffade alla prylar när jag va 17 och flyttade hemifrån. Allt utan mattpiska. Det äger jag fortfarande ingen och tror inte att jag någonsin kommer få full pott på vuxenskalan. Ser inte vitsen med den?

Jag menar, hur klarar man sig utan dammsugare? Det är väl det första man skaffar i sin lägenhet? Likadant med strykjärn, ni går väl inte ut med skrynkliga kläder?  
    Jag kan nog räkna på ena handens fingrar hur ofta jag strukit! Stryker så sällan jag kan, men har inte äsrskilt skrynkliga kläder för det!
  • älskarlivet81
    molly80 skrev 2012-12-16 10:13:58 följande:
    Hur många av er piskar egentligen mattor?
    Vi har knappt några mattor i huset, har en i lekrummet och en i dotterns rum. Har aldrig piskat en matta i hela mitt liv tror jag..
  • baobab

Är 25 och har ingen av de sakerna men jag har önskat mig en dammsugare i hjulklapp så det kan bli den första saken på listan som bockas avGlad Däremot så har jag en hushållsassistent, det känns ganska vuxet hehe.

Svar på tråden Vuxenpoäng- Hur många har du?