• Mamma Anna 87

Ni som är smala, vad äter ni??

Som överviktig söker man sig ofta till andra som är eller har vart överviktiga för att diskutera bantningsmetoder m.m. Det är i alla fall min erfarenhet. Tänkte vända på det hela och fråga er som är smala hur ni äter en vanlig dag..  hade vart kul att veta va som krävs för att hålla sig smal...Jag är själv överviktig men håller på att ge ner, har 26 av 41kg kvar till normalvikt. Ingen i min familj av normalviktig så är inte så van vid att se hur smala människor äter under en hel dag. Är väldigt nyfiken

• Svar på tråden Ni som är smala, vad äter ni??
  • LaceyLoo

Jag äter frukost lunch middag :)
    Till frukost: 1 knäckemacka, müsli med mjölk och 1 kopp te.

Sen en frukt efter typ 2-3 timmar.

Lunch: ofta sallad, annars typ pasta, nudlar blir de ofta :)

Sen en frukt efter 2-3 timmar

Middag: kyckling, fisk eller kött, med pasta, couscous ris eller potatis. Typ alltid sås :)

Sen en kopp te på kvällen. Sen tränar jag på gym 3-4 gånger i veckan :)

• wannaseeyoudisco

Frukost - Havregrynsgröt eller mackor med skinka. Ibland knäckebröd och yoghurt. Ibland ägg och bacon.
    Mellanmål - Ofta banan eller ett glas smoothie eller dyl.
    Lunch - Soppa med ett knäckebröd, ägg och bacon eller annan lite lättare mat.
    Mellanmål - Ungefär som vid det tidigare mellanmålet.
    Middag - Ordentlig varierad mat. Mycket protein och fett, lite mindre kolhydrater
    Kvällsmat - Ofta äter jag en matlåda från middagen.

Chips, godis och dyl försöker jag hålla till helgen. Pizza brukar vi äta varannan lördag.

Tänker inte så mycket på vad jag äter men även om jag är smal vill jag vara snäll mot kroppen. Men är jag iväg en dag och shoppar så äter jag på mcdonalds, pizza eller dyl och det är ingenting jag lägger större vikt vid. Är jag hungrig äter jag något. Och äter man ungefär var tredje timme så håller sig blodsockernivåerna hyfsat jämna så man inte blir vrålhungrig och trycker i sig en massa.

• wannaseeyoudisco
    LaceyLoo skrev 2012-12-14 19:43:23 följande:
    Jag äter frukost lunch middag :)
    Till frukost: 1 knäckemacka, müsli med mjölk och 1 kopp te.

Sen en frukt efter typ 2-3 timmar.

Lunch: ofta sallad, annars typ pasta, nudlar blir de ofta :)

Sen en frukt efter 2-3 timmar

Middag: kyckling, fisk eller kött, med pasta, couscous ris eller potatis. Typ alltid sås :)

Sen en kopp te på kvällen. Sen tränar jag på gym 3-4 gånger i veckan :)
    Såsen är typ det viktigaste! :)
  • Tutten

Hej! Jag äter frukost 2 mackor fil å flingor + kaffe å juice.
    Mellanmål någon frukt eller fil.
    Lunch en matlåda från dagen innan eller pasta med sås.
    Nån macka å frukt till mellanmål.
    Middag lagar jag alltid en rejäl måltid.
    Alltid hemlagad mat!
    Chips popcorn mm kanske 1 gång varannan månad.. MAX! Damma sak med pizza å annan junkfood.
    Lycka till

• Mamma Anna 87

Spännande.. man kan äta vanlig mat och va smal.. känns skönt... längtar tills jag är där :-P... min största utmaning blir att sluta med godsaker.. ska sluta helt och hållet efter nyår..

• Adonis

Frukost: Vanligen havregrynsgröt och en macka

Förmiddag: Kaffe+macka

Lunch: Stadig, nyttig hemmalagad medhavd lunch

Eftermiddag: Kaffe+banan

Kväll (18-19): Lagad mat (inte lika stor portion som lunchen)

Jag tänker på nyttigheterna i det jag lagar. Dricker i princip aldrig läsk eller saft och äter i aldrig godis. Kan fika på sötsak en gång på helgen. Kan äta onyttig mat som pizza någon enstaka gång. Dricker måttligt (i snitt motsvarande 2 flaskor vin per månad)

Tilläggas bör att jag tränar på gym ca 3 ggr per vecka och cyklar, springer eller promenerar en timme varje dag så blir en del förbränning.

• cyklar

Frukost. 2 mackor med ost o ett glas juice, oftast.

Lunch. Ordentlig mat med sallad. (om jag jobbar. Är jag ledig slarvar jag lite med lunchen.

Middag. Alltid hemmalagat. Käkar sällan mer än 1 portion +grönsaker.

Kvällsfika. Ibland frukt, ibland knäckemacka, ibland något fika om det finns hemma.

Är lite laktosintlerant så jag dricker alltid vatten till maten.

• LaceyLoo

Jag kan tillägga att jag äter McD varannan helg och dricker läsk nästan dagligen... :p

• MaryCaroline

Jag är ganska dålig med mat, äter bara ett mål mat om dagen, vilket är kvällstid eller sen eftermiddag. Äter kanske lunch ett par gånger om året... Till mat blir det oftast hemlagat, typ pasta, med köttfärssås eller någon gräddig sås... Annars är det en del kyckling och fisk och försöker äta potatis någon gång i veckan. Tacos en gång i veckan, tacolasagne en gång i veckan och pizza en gång i veckan. Äter alltid frukost, men det är oftast bara mackor eller en tallrik fil med flingor eller kalaspuffar. Frukt blir det kanske en om dagen bara... Fikar varje kväll med te och kakor... Äter chips eller popcorn några gånger i vecka. Läsk dagligen. Fy vilka dåliga vanor... Obestämd Att vara smal behöver inte betyda att man äter bra och hälsosamt Obestämd

Svar på tråden Ni som är smala, vad äter ni??