• TJ9

RMC har stängt =(

Har längtat till december sedan i oktober då vi körde första pergotime-kuren utan ett +. Fick min mens igår och ringde direkt till RMC för att planera behandlingen och får då veta att de har stängt över julen, även mellandagarna, så vi tvingas vänta till januari innan vi får en andra chans. Blev så chockad och ledsen så tårarna bara rann. Blev även arg på vår läkare som inte förvarnade oss om detta när hon la upp planen för vår behandling. Hon sa själv att december skulle vara omgång nummer två. Hur svårt hade det varit att säga att de har stängt över julen och att omgång två därmed kanske blir i januari beroende på när jag får min mens????

Just nu känns allt hopplöst. Ser bebisar och gravida magar överallt. Har redan väntat länge på att ens få gå till RMC och så drar det ut på tiden ännu mer...

Är jag ensam om att ha hamnat i denna situation? Stänger alla RMC runt om i landet?

• Svar på tråden RMC har stängt =(
  • Frontline

Nej det är ju klart, dom ska inte få vara lediga och fira jul för din skull att dom inte tänkte på det..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Vickan I

Alla stänger nog. Vi gjorde ivf på FC och kändes jättetungt att behöva vänta, men så är det. De flesta stänger hela julen, påsken och även drygt en månad under sommaren. Synd ni inte blev lite förvarnade bara.

• LinneaJosie
    Frontline skrev 2012-12-15 15:32:05 följande:
    Nej det är ju klart, dom ska inte få vara lediga och fira jul för din skull att dom inte tänkte på det..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)

Men onödigt jävla spydigt. Inom vården stänger fö inte allt över julen, vi är många som jobbar. Till Ts - ja, det var väldigt onödigt att ni inte blev informerade om uppehållet, men ni får försöka ta jullov ni också och ta nya tag i januari. Lycka till!
  • TJ9
    Frontline skrev 2012-12-15 15:32:05 följande:
    Var skriver jag att de inte får ha stängt? Önskar bara att vi hade blivit förvarnade! Vet du hur det känns att behöva vänta när man redan väntat länge (nej jag menar inte bara från oktober)?
    Vickan I skrev 2012-12-15 15:35:02 följande:
    Alla stänger nog. Vi gjorde ivf på FC och kändes jättetungt att behöva vänta, men så är det. De flesta stänger hela julen, påsken och även drygt en månad under sommaren. Synd ni inte blev lite förvarnade bara.
    Sommaren visste jag men inte jul och påsk eftersom läkaren planerade in behandling i december...

• TJ9
    LinneaJosie skrev 2012-12-15 15:36:39 följande:

Men onödigt jävla spydigt. Inom vården stänger fö inte allt över julen, vi är många som jobbar. Till Ts - ja, det var väldigt onödigt att ni inte blev informerade om uppehållet, men ni får försöka ta jullov ni också och ta nya tag i januari. Lycka till!
    Tack!
Svar på tråden RMC har stängt =(