Inlägg från: Swinghunny |Visa alla inlägg
  • Swinghunny

ont i magen, svårt att andas, V.31. Varför?

Är i v.31 och har ont i magen (en blandning av magknip och svidande känsla) och en tryckande smärta över bröstkorgen (känns svårt att andas). Trycket över bröstet gör att jag mått illa hela dagen. Har haft såhär sedan 08:30 imorse. Står snart inte ut längre! Nu sedan en timme tillbaka ungefär strålar det ut i ryggen.
    Någon som vet vad det kan vara/ har varit med om samma sak? Är det "bara" bebisen som växer?

(Var hos BM igår, bebisens huvud låg neråt men hade inte fixerat sig än då.)
    Life is like a rollercoaster!
  • Svar på tråden ont i magen, svårt att andas, V.31. Varför?
  • Swinghunny

Ingen som vet? Smärtan i magen är konstant och har blivit värre och värre under dagen...

• Swinghunny

Har varit på sjukhuset, fick stanna över natten och kom hem igårkväll. De kunde inte svara på vad det var. Kräktes 3 ggr under tiden jag låg på förlossningen och väntade på att få träffa en läkare. Fick sammandragningar som höll i sig i ca 3 timmar med 5 minuters mellanrum mellan sammandragningarna. De lugnade ner sig som tur var och först NU idag på morgonen så har magontet gått över. Nu har jag istället migrän. Skulle komma tillbaka om det blev värre. Hoppas att det håller sig borta nu, vad det än var!

• Swinghunny

Lightfish: De tog blodprover, urinprov, kollade blodtryck och tempen samt ctg(?) alltså..dosorna på magen som mäter aktivitet och värkar osv..

Svar på tråden ont i magen, svårt att andas, V.31. Varför?