• Anonym (Fattar inte..?)

Vad är grejen med "homosexuella"??

Jag fattar inte grejen med homosexuella? Enligt sammhället är det väl meningen att vi skall acceptera det. Jag känner själv endel som har den "läggningen" som det så fint kallas. Därför väljer jag att vara anonym. Men jag fattar inte att dom ens kan påstå sig vara homo? Det är en trend kämns det som. Egentligen är väl inte svårare än såhär: - Det är inte meningen att vi skall leva i sådana förhållanden, det strider ju helt och hållet mot naturen!? Okej, för den sexuella njutningen skull. Men att leva som kvinna-kvinna eller man-man? Då blir inga barn gjorda. Och rent teoretiskt, fotplantningen är vår huvudsakliga uppgift..?

• Svar på tråden Vad är grejen med "homosexuella"??
  • Aichan

Det är enkelt. Man blir kär i den man blir kär i. Och det har inte med kön, religion, hudfärg, ursprung, etc att ha att göra med. Man blir bara kär. Själv så tror jag inte att man blir kär i könet, utan i personen. Så jag själv är bisexuell.

• Kjellgren

Det är inte heller "meningen" att vi ska ha syntetkläder, äta pizza, bo i kyla, arbeta hela dagarna, föda barn med smärtlindring eller överleva cancer.

Det är väl egentligen ganska ointressant hur vi "egentligen" ska leva sålänge alla mår bra av det? Även OM det var en trend - vad spelar det för roll? Låt folk leva sina liv som de vill.  

• Anonym (naturligt)

Det börjar bli lite mycket folk på jordklotet. Kanske är det naturens sätt att stävja befolkningsökningen att det föds fler homosexuella?

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Jaha, det här igen.

1. I "naturen" förekommer homosexualitet. För att förklara för de mer trögfattade i församlingen (nej, jag menar inte TS utan andra som brukar hitta till sådana här trådar) så kan vi förstås inte veta att djuren inte är heterosexuella egentligen. Men vi kan observera att de har sex hanar och honor emellan, jag tycker nog att det räcker för att konstatera att homosexualitet finns även om den inte till fullo uppfyller vår definition av det (vi hittade faktiskt på ordet också, man kan inte förvänta sig att djuren ska veta det).

För övrigt struntar "naturen" i om du, jag, heterosexuella, homosexuella, söta djur, fula djur, spädbarn och andra dör. "Naturen" struntar också fullständigt i vem som har sex med vem, den bara är. Förresten så är naturen enbart ett godtyckligt applicerat samlingsnamn på det som vi människor anser ska vara inkluderat.

2. Vilken "mening" är det du pratar om? Och varför har den betydelse för vem man väljer att leva sitt liv ihop med?
    3. Nej, homosexualitet är ingen "trend". Vill du påstå det får du visa det med resonemang eller belägg.
    4. Hade jag ansett att fortplantningen var vår huvudsakliga uppgift hade jag tagit livet av mig omgående, jag kan inte tänka mig ett mer innehållslöst liv än ett där uppgiften är att göra så att andra (barn) kan utföra samma meningslösa syssla.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Aichan
    Anonym (naturligt) skrev 2012-12-15 19:25:36 följande:
    Det börjar bli lite mycket folk på jordklotet. Kanske är det naturens sätt att stävja befolkningsökningen att det föds fler homosexuella?

Håller alldelse med. Tror det med, och ja, det är ju överbefolkat. Så jag tror att modernatur gör flera naturkatastrofer och allt sånt pga det. Befolkningen på jorden är alldelse för extrem och överbelastat.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (naturligt) skrev 2012-12-15 19:25:36 följande:
    Föds det fler homosexuella? Det tror jag inte men överbevisa mig gärna.

Även om det vore så finns det ingen känd mekanism till hur det fungerar annat än förenklat till lågstadiet där man förklarade hur hararna blev för många och naturen svarade med att föda upp fler vargar. En absurd förenkling givetvis, i verkligheten var det så att de vargar som levde där överlevde bättre alternativt så var det någon varg som upptäckte att det var fullt av feta kaniner just i den gläntan och därför bestämde sig för att jaga där.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym

trend? homosexualitet har funnits i över 30,000 år och lär säkert finnas lika länge till.

Sen hur kan det vara mot naturen att följa sitt hjärta?

• LinneaJosie
    Aichan skrev 2012-12-15 19:32:08 följande:
    Håller alldelse med. Tror det med, och ja, det är ju överbefolkat. Så jag tror att modernatur gör flera naturkatastrofer och allt sånt pga det. Befolkningen på jorden är alldelse för extrem och överbelastat.

Då föreslår jag att du och ts ger fan i att föröka er. Jag kan se flera vinster med det.
  • AnnelieW78

Att ni ens bryr er om att svara. En tönt som försöker provocera bara, han/hon förtjänar inte era svar!

Svar på tråden Vad är grejen med "homosexuella"??