Jaha, det här igen.
1. I "naturen" förekommer homosexualitet. För att förklara för de mer trögfattade i församlingen (nej, jag menar inte TS utan andra som brukar hitta till sådana här trådar) så kan vi förstås inte veta att djuren inte är heterosexuella egentligen. Men vi kan observera att de har sex hanar och honor emellan, jag tycker nog att det räcker för att konstatera att homosexualitet finns även om den inte till fullo uppfyller vår definition av det (vi hittade faktiskt på ordet också, man kan inte förvänta sig att djuren ska veta det).
För övrigt struntar "naturen" i om du, jag, heterosexuella, homosexuella, söta djur, fula djur, spädbarn och andra dör. "Naturen" struntar också fullständigt i vem som har sex med vem, den bara är. Förresten så är naturen enbart ett godtyckligt applicerat samlingsnamn på det som vi människor anser ska vara inkluderat.
2. Vilken "mening" är det du pratar om? Och varför har den betydelse för vem man väljer att leva sitt liv ihop med?
3. Nej, homosexualitet är ingen "trend". Vill du påstå det får du visa det med resonemang eller belägg.
4. Hade jag ansett att fortplantningen var vår huvudsakliga uppgift hade jag tagit livet av mig omgående, jag kan inte tänka mig ett mer innehållslöst liv än ett där uppgiften är att göra så att andra (barn) kan utföra samma meningslösa syssla.