• Anonym (Fattar inte..?)

Vad är grejen med "homosexuella"??

Jag fattar inte grejen med homosexuella? Enligt sammhället är det väl meningen att vi skall acceptera det. Jag känner själv endel som har den "läggningen" som det så fint kallas. Därför väljer jag att vara anonym. Men jag fattar inte att dom ens kan påstå sig vara homo? Det är en trend kämns det som. Egentligen är väl inte svårare än såhär: - Det är inte meningen att vi skall leva i sådana förhållanden, det strider ju helt och hållet mot naturen!? Okej, för den sexuella njutningen skull. Men att leva som kvinna-kvinna eller man-man? Då blir inga barn gjorda. Och rent teoretiskt, fotplantningen är vår huvudsakliga uppgift..?

• Svar på tråden Vad är grejen med "homosexuella"??
  • toccata
    Bill50X skrev 2012-12-28 02:47:11 följande:
    Att det är naturligt håller jag också med om men naturen har inte bara en gång gett prov på sin grymhet
    Vad du insinuerar säger mer om dig själv än något annat. 
  • Klotjohan
    Bill50X skrev 2012-12-28 02:47:11 följande:
    Att det är naturligt håller jag också med om men naturen har inte bara en gång gett prov på sin grymhet
    Jag känner mig inte speciellt utsatt för naturens grymhet.
  • Philipsson
    toccata skrev 2012-12-28 20:32:26 följande:

Först trodde jag att jag förstod vad du försökte säga men sen fattade jag ingenting. 

Menar du att du är rädd för homosexuella? Men att du inte hatar homosexuella? Skulle vara lite intressant om du försökte förtydliga. 
    Vad får dig att tro att jag talar om mig själv?

Är du själv oförmögen att tala om andra saker än dig själv?
    Ja, det är jag på bilden.
  • Binary

om man nu inte kan se det för kärlek, vilka vissa män och kvinnor har svårt med, varför inte se det som att dom själva har tagit sig bort från konkurransen?

sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Tokern

Som skrivits tidigare finns visst homosexualitet i djurvärlden. Sen är det gynnsamt för arten om det finns individer som inte själva producerar avkomma, så att fler vuxna individer kan sörja för de barn som producerars. OBS, jag menar inte att homosexuella inte ska få hjälp till att få barn, bara att bakåt i tiden har det inte funnits de möligheter som nu finns.

• annaki

Ja fortplantning är ju människans främsta uppgift. Därför bör alla kvinnor börja befruktas så fort de blivit könsmogna och sedan leverera så många avkommor de hinner med. När de sedan börjar komma upp i åren och inte längre är fertila, ja då är det väl bara att skjuta av kärringarna!

• Anonym (no homo)

Det är många beteenden i naturen som vi människor inte accepterar. Pedofili är väl en annan sexuell läggning som också återfinns i naturen men inte är särskilt accepterad bland oss människor. Jag har svårt att BRY mig om någon är homo eller inte, det är upp till Gud att döma i slutet. Och jag känner inte att jag måste ta en sådan radikal ställning att jag på något sätt arbetar emot homosexuella även fast att det är emot min religion. Men jag kan hålla med dig TS om att det blivit en helt egen subkultur/kultur där många väljer homosexulitet av olika skäl. 

• Simon 681
    Anonym (Fattar inte..?) skrev 2012-12-15 19:19:39 följande:
    Jag fattar inte grejen med homosexuella? Enligt sammhället är det väl meningen att vi skall acceptera det. Jag känner själv endel som har den "läggningen" som det så fint kallas. Därför väljer jag att vara anonym. Men jag fattar inte att dom ens kan påstå sig vara homo? Det är en trend kämns det som. Egentligen är väl inte svårare än såhär: - Det är inte meningen att vi skall leva i sådana förhållanden, det strider ju helt och hållet mot naturen!? Okej, för den sexuella njutningen skull. Men att leva som kvinna-kvinna eller man-man? Då blir inga barn gjorda. Och rent teoretiskt, fotplantningen är vår huvudsakliga uppgift..?

Du menar rent vetenskapligt? Kanske en evolutionär mekanism för befolkningskontroll? För mycket fortplantning i en population är inte en evolutionär fördel.
  • Anonym (no homo)
    Simon 681 skrev 2012-12-29 09:41:54 följande:

Du menar rent vetenskapligt? Kanske en evolutionär mekanism för befolkningskontroll? För mycket fortplantning i en population är inte en evolutionär fördel.

Det låter ju faktiskt logiskt. Det är väl det som är nästa steg i forskningen kring "gay-genen", att ta reda på vad den är till för eftersom att den inte försvunnit trots evolutionen.  
  • Simon 681
    Anonym (no homo) skrev 2012-12-29 09:46:14 följande:

Det låter ju faktiskt logiskt. Det är väl det som är nästa steg i forskningen kring "gay-genen", att ta reda på vad den är till för eftersom att den inte försvunnit trots evolutionen.  

Det finns forskning som visar att chansen att en pojker senar blir homosexuell är beroende på var han är i syskonskaran, det vill säga hur många storebröder han har. Ju fler storebröder, desto större chans för homosexualitet. Detta skulle vara en evolutionär "spärr"  som tar udden av en exponetiell befolkningskurva. Då Homosexualitet dessutom finns i många olika djurarter så verkar det ju vara någonting som har en evolutionär poäng.
Svar på tråden Vad är grejen med "homosexuella"??