-
-
Svar på tråden Ilningar i underlivet?
-
Har samma men jag vet inte vad det beror på tyvärr.
-
Fick något liknande igår, ilningar, eller mer som att någon sydde mellan benen. Stack/ilade rejält sen försvann det fort, 5-6 gånger. Gissar att det är livmodern som stretchar, för det kom sedan stcik på höger sida av livmodern, där lillen brukar kicka som mest, så om det är ligamenten eller något sånt.
Det är nog helt ofarligt iallafall :) -
Så har jag med ibland! Oftast när jag sitter still. Känns som det sticker/ilar till i tappen eller något inuti iaf. Är i v19..
-
Kan det inte vara ligamenten som känns?
-
Ligamentsmärtor får jag med inland någon gång om dagen och det känns inte alls likadant. När de händer kan jag inte räta på mig på några sek och det gör ont i magen på sidan.
-
Pratade med barnmorskan om det och hon sa att det inte var något att oroa sig för, så får hoppas att det stämmer!
Har börjat få mycket ryggont nu på slutet, i svanken och mitt på ryggen, känner mig jätte "less" i hela ryggen.
-
Ah okej. Har inte själv upplevt det men det låter inte trevligt. Har däremot ont i svanken av och till. Lite besvärligt :/
-
Så har jag haft alla tre graviditeter, är i v 25 nu med tredje barnet.
det är när barnet kommer emot livmodertappen eller sparkar mot urinblåsa/livmodertapp.. gör fruktansvärt ont till och från. usch. och ännu värre blir det när bebis är fixerad, mina två första fixerade sig redan v 33 och v 30 så då låg dem ju med huvuderna där nere och tröck hela tiden, kunde knappt gå.. fick gå myrsteg och ibland skrek man rakt ut för att det kändes som stick knivar rakt upp i hela härligheten eller ilningar rakt genom magen ner i livmodertappen och ut över blygdbenet..:/ nu senaste veckan har jag börjat få detta med denna graviditet också.. är i v 25
ofarligt men obehgaligt !