Inlägg från: Lizette80 |Visa alla inlägg
  • Lizette80

Relation

långstrump skrev 2012-12-16 09:03:55 följande:
    Tjejen är 17 år, fråga om du vill att hon ska vara med när hon pratar med mamma. Vissa delar av det du berättat är dessutom anmälningsbart till soc. hennes välmående går före mammans bäddade säng. Om hon är välkommen att bo hos er får du öppna dig dörr och kanske hjälpa henne att packa. Dock är det inte ditt ansvar så det måste du avgöra vad som känns bra för dig för du ska inte behöva ta dig an sånt som egentligen känns för mycket för dig.
  • Lizette80
    Camilla67 skrev 2012-12-16 13:28:23 följande:

Ja hon får mer än gärna flytta hem till oss och det skulle absolut inte bli något problem..
    jag skulle hjälpa henne att prata med sin mamma på en gång om hon bad mig,men än törs hon inte konfrontera henne,
    Hon är så ledsen över att det ska vara så här och hon vet inte hur hon ska göra för hon törs inte gå emot mamma sin...
    Skulle jag prata med hennes mor så skulle någ hon inte få komma hit nå mer...
    Gör hon inte som hennes mor säger så får hon inte gå utanför dörren ens,,,hon har till och grannarna som kollar flickan åt mamman..
    Det hela är sjukt... jag vill ju så gärna hjälpa henne,hon är så snäll o go,,när hon är hos oss märker man knappt henne, ...     
    Hoppas hon fyller 18 snart så hon kan ta sitt pick o pack o dra där ifrån..
    Stackarn.-(
    Mamman har ju helt klart kontrollbehov o nästan lite manisk i sitt sätt att betee sig mot dottern..
    Känns kanske inte helt optimalt..
    Hemskt!!
  • Lizette80
    Camilla67 skrev 2012-12-16 13:40:48 följande:

Det jobbiga även om hon fyller 18 är att hon går ju i skolan och hennes mamma kommer inte att ge sig,
    så länge hon inte har jobb och inkomst,,,, hon har en syster som är dubbelt så gammal son hon och hon va lika dan mot henne, hon flyttade när hon blev 18 , men denna flicka måste ju gå i skolan tills hon blir minst 19 år och denna tid kommer hennes mor inte att ge sig..
    Jag skulle kunna i skrivande stund åka och hämta henne och hennes saker och hon fick bo här helt klart..
    Vi har plats ...   
    Kan hon inte höra av sig till soc o höra om dem kan hjälpa henne..hon måste ju därifrån sanbbt!!
  • Lizette80

Jävligt jobbig situation hon sitter i om hon inte är villig o gå därifrån..
    Låter som att hennes mamma skulle vara lite bipolär..ngt fel är det helt klart..
    Dem har ju en förmåga att trycka ner o få dem att känna sig skyldiga..
    Usch fy fan..
    Kan man inte prata med hennes syster om hon kanske pratar med henne(vilket hon troligen redan gjort), men hon kanske kan pusha henne lite längre än ni känner att ni kan!!

• Lizette80
    Camilla67 skrev 2012-12-16 15:15:36 följande:
    Hennes syster vet ju vad hon går igenom,hon hade lika dant själv,,,mamman skiter fullständigt i vad dom säger till henne...
    Men när hon känner att hon är mogen att ta denna fajt,,då ställer jag/vi upp till 1000%

{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Relation