Villa i ett lugnt villaområde eller lägenhet på Kungsholmen?
Hjälp mig nu att tänka. Jag står i valet och kvalet. Idag bor vi i en nyproducerad villa. Trivs väl, men det måste ju ändå finnas en anledning till att vi börjar fundera? Vi har 3 mil in till Sthlm city, jag har 3 mil till jobbet, maken har betydligt närmare. Men det kan ju ändra sig när han vill byta jobb, de flesta jobben ligger ju i city. Barnen kommer att vara 10 och 9 år när vi flyttar. Det vi tittar på är nyproducerade lägenheter. Pris då, jo lägenheten är ju betydligt dyrare men det räknar vi med att hämta hem på att vi betalar mindre skatt, kan göra oss av med en bil, bensinkostnader mm. Men vad är fördelarna respektive nackdelar? Det jag ser främst är att vi kan välja mellan alla jobb i Sthlm om man skulle vilja byta... Ingen av är väl särskilt intresserad av trädgårdsarbete, så vår tomt består i princip av plattor, trädäckad altan och häck. Inga blommor här inte... Däremot älskar vi att grilla på sommaren, eller att sola på altanen. Men man kanske kan köpa en elgrill och få nästan samma känsla på balkongen? Det som jag är mest rädd för är grannarna, hur lyhört är det i nyproducerade lägenheter? Och vad är för respektive nackdelarna för barnen? Vi skulle ha en stor mataffär precis utanför (Ica maxi lindhagen) och även gym och restauranger inom gångavstånd (det har vi nu inom bilavstånd) Hjälp mig tänka. Är det någon som har stått i detta val? Hur tänkte ni då?