Inlägg från: stardream |Visa alla inlägg
  • stardream

SD är inte rasistiskt

Bra att du sprider detta TS. Fortfarande tror många (tyvärr!!) på medias (läs främst Aftonbladet) vinklingar om att SD skulle vara rasistiskt. Vet inte huuuuur många gånger jag har hört från folk "-Ush! Det där rasistiska partiet" osv osv osv...

Läs deras partiprogram. Det står inte NÅGONSTANS att de skulle vara rasistiska. De är kritiska till den nuvarande invandringspolitiken. Dessutom har de flera andra punkter i sitt partiprogram som jag stödjer till 100%. Tex att våra äldre ska få en dräglig tillvaro, eller att det ska vara åtstramningar i kriminaliteten. Kan ärligt talat inte fatta varför folk inte röstar på dem.

• stardream
    mickan91 skrev 2012-12-17 18:44:19 följande:
    Precis vad jag anser. De människor som yrar sig om att SD skulle vara rasistiskt, har inte läst partiprogrammet, eller så kan de inte helt enkelt förstå det budskap som finns där. 
    De flesta tror på medias förvridna budskap. Jag undrar vilka protester det hade blivit om Aftonbladet helt plötsligt snurrade till Sossarna och belyste det rätta budskapet SD vill sända ut...

Nåja, det går ju uppåt för SD, så folk börjar väll inse lite i alla fall. Sverige kommer bli ett U-land 2030 om vi fortsätter att sprida pengar omkring oss hejdlöst.

www.nationellidag.se/sverige-u-land-2030
  • stardream
    adaeze skrev 2012-12-17 18:46:29 följande:
    Kan det inte vara så att det är ni som inte förstår partiprogrammet? hur vet ni att det är ni som förstår rättoch jag som missförstår?
    Vad är det du inte förstår i partiprogrammet?
  • stardream
    lizalolly skrev 2012-12-17 19:18:08 följande:

Vilket är "det rätta budskapet"?
    Har du läst partiprogrammet och jämfört med vad Aftonbladet (och annan media) vill att SD ska framstå som i sina artiklar? Det räcker med att man läser ledarsidorna i Aftonbladet så vräker de ur sig ett och annat. Förstora och förminska hejvilt, belyser det de tycker passar bra och minimera hur det vill.

Några exempel: Inte såg jag en endaste artikel om att Stefan Löfven var innblandad i en muthärva.....oj oj oj, om det hade varit Jimme åkesson!

Nu senast stoltserade de att SD hade sjunkit drastiskt "väljarna sviker" kan man läsa.....mmm...i deras mätningar. Dessutom det var ju hela någon liten procentenhet! Och det blir världens tidningsrubriker på förstasidan.

• stardream
    Anonym (Mjae...) skrev 2012-12-17 19:43:49 följande:
    Jag får lov att säga att jag har svårt för vissa delar av pratiprogrammet... och då är det väl ändå "tvättat" en del.

De påstår sig inte vara rasister... och på ytan verkar det ju vara ok.  T ex "målsättningen är att invandrare skall ta seden dit de kommer och på sikt överge sina ursprungliga kulturer och identiteter för att istället bli en del av den svenska nationen." Om det verkligen är detta SD förespråkar så borde de ju jubla över svarta lucior? Det är väl om något att låta sig assimileras om en gambisk man klär sig i folkdräkt och dansar hambo?  Man har tidigare gjort sig lustig över svenska filmstjärnor som haft svårt med svenskan efter lång tid i annat land men det är ju berömvärt enligt SD.  Program som Allt för Sverige måste vara ett rött skynke... 

Det är nog rätt att de inte är rasister... alla muslimer oberoende av "ras" verkar ju lika illa. Citat "Islamismens inflytande på det svenska samhället bör därför i största möjliga utsträckning motverkas och invandringen från muslimska länder med starka inslag av fundamentalism bör vara mycket starkt begränsad."   Det är alltså landets religion och fundamentalism som är problemet, inte individens. En stark motståndare till en totalitär muslimsk fundamentalistisk regim är alltså inte heller välkommen.

Jag undrar hur de ser på ett land som t ex Malaysia där det finns personer med malaj, kinesisk och indisk bakgrund; och där muslimer, kristna, hinduer och andra religioner finns representerade. Är det då religionen eller den etniska bakgrunden som ska bestämma om en person är önskvärd? Gäller detta också t ex gästprofessorer från USA med "fel" bakgrund? Kan t ex ett amerikansk medborgarskap motverka en iransk barndom?

Språket verkar viktigt för SD... jag hittar inget om hur de ser på samer och tornedalingar, är de verkligen "riktiga" svenskar om de talar ett annat språk hemma? Hur många generationer måste släkten bott i Sverige för att få tillstånd att tala ett annat språk än svenska?  

Jag är också lite nyfiken på hur "svensk" definieras. Är det språket så att finlandsvenskar är "svenskar"? Är det födelseplatsen? Så att barn till utlandssvenskar redan är diskvalificerade såvida mamman inte pallrade sig hem till Sverige för födelsen? Att man enbart har svenskt medborgarskap och inte som t ex vissa hockeyspelare i NHL har dubbelt?  
    Något om svarta Lucior har jag inte hört något om. Men i den vevan var min dotter sjuk så jag hann inte med särskilt mycket alls. Kan du länka?

Muslimer och Islamism är två helt skilda saker.

Vad Svenskt är - vad är svenskt för dig? 
  • stardream

Rekommenderar dig även att titta på detta: www.youtube.com/results%C3%B6draskapet&oq=muslimska+&gs_l=youtube.3.0.0.3200.5318.0.7479.10.9.0.1.1.0.589.1990.6j5-3.9.0...0.0...1ac.1.t9L6-nEs9fg

Samt att läsa boken "Fjäril i koppel" Där får man följa hur Zinat Pirzadeh flyr från fundamentalismen. Oprovocerat våld hör inte hemma någonstans. Nu har jag inte läst hela boken ännu, men mer än väl hälften, och den är riktigt riktigt bra! :) 

Svar på tråden SD är inte rasistiskt