• Äldre 16 Dec 21:11
    3008 visningar
    13 svar
    13
    3008

    Inte mening att du ska ha barn!

    Det har startats en ny sida för ofrivilligt barnlösa som heter barnfabriken.se. Jag blir upprörd. Det finns människor som inte får barn på vanligt sätt. Varför måste man se till att få det att funka till vilket pris som helst? Det kanske inte är meningen att de ska ha barn. Det finns ju så mycket föräldrarlösa barn i världen, varför inte adoptera ett än att bli gravid med någon annans spärma eller ägg.

     

  • Svar på tråden Inte mening att du ska ha barn!
  • Äldre 16 Dec 21:13
    #1

    Varför bryr du dig hur folk väljer att skaffa barn? Det är lätt att döma när man själv tillhör den lyckliga skaran som kan få biologiska barn utan problem.

  • Äldre 16 Dec 21:14
    #2

    Äh lägg din energi på annat ts.

  • Äldre 16 Dec 21:18
    #3

    Låt folk göra som de själva vill.

  • Äldre 16 Dec 21:28
    #4

    Men vad är det för fel på adoption?

  • Äldre 16 Dec 21:32
    #5

    Inget fel på adoption, men tala inte om ngt som du inte förstår. Du blir upprörd!!??? Ge dig!

  • Äldre 16 Dec 21:34
    #6

    Sperma heter det faktiskt.. 

  • Äldre 16 Dec 21:35
    #7

    Finns väl massa anledningar till att man inte väljer att adoptera som första val.

  • Äldre 16 Dec 21:36
    #8

    Det är väl inget fel med adoption, men barnfrågan i sig är ju väldigt laddad. 


    En man, två barn, tre älsklingar
  • Äldre 16 Dec 21:38
    #9
    Emelie 1987 skrev 2012-12-16 21:36:05 följande:
    Det är väl inget fel med adoption, men barnfrågan i sig är ju väldigt laddad. 
    Och viktigt att veta är ju att många kanske hellre vill sprida sina egna gener vidare än att uppfostra någon annans.
    En man, två barn, tre älsklingar
  • Äldre 16 Dec 21:43
    #10

    Alltså, vi är i adoptionsfasen och ska snart adoptera. Varför måste det vara egna gener? Är det inte viktigare att vi tar hand om de som redan kommit till världen än att vi föder fler barn.

  • Äldre 16 Dec 21:48
    #11

    Tja... Det må finnas miljoner barn som är fattiga och föräldralösa i världen, men det betyder inte att de är adopterbara.

    Först krävs avtal länder emellan och adoptionsbyråer. Det är inte bara att plocka en unge hursom på gatan i Colombia... Är det krig i Nigeria stängs landet för adoption osv.

    Sen krävs det att man uppfyller allehanda regler, från avsändarländerna såväl som Sverige. Det handlar om ekonomi, hälsa, civilstånd, åldersskillnad mellan parterna, sexualitet, religion... Det krävs tid - en utredning kan ta många år och då måste godkännandet in innan man blir för gammal. Det krävs pengar - en adoption går på runt 250 000 kronor.

    Och sist men eg först - det krävs barn. I daxläget finns i princip fler presumtiva adoptanter än barn. Mycket för att avsändarländerna fått bättre ekonomi och hellre adopterar inhemskt än att skicka tvärs över jorden plus att det faktiskt ÄR många som vill adoptera.

    Du får diskutera hur mkt du vill det där med "meningen", jag ids inte svara på det. Men läs på om adoption innan du hivar det i ansiktet på folk.

    Plus en sak till - angående alla stackars föräldralösa barn; jag antar att du själv adopterar istället för att tillverka egna???

  • Äldre 16 Dec 21:57
    #12

    Hemskt namn på siten. "Barnfabriken", brr. Trådstarten är så provocerande att jag inte kan låta bli att undra om det bara är "reklam" för att locka till siten. (?) Det ska bli en betalsite, och denna site går in djupt på begreppet "donera". Nä, usch, jag gillar inte konceptet.

    Det finns inget som heter att vissa inte är menade att få barn, i mitt tycke. Det är så ologiskt att det bara blir dumt. Varför får då idioter barn? Är det då "meningen"? Ex dessa människor:
    www.nt.se/nyheter/artikel.aspx

  • Äldre 16 Dec 22:41
    #13

    Därför att många kvinnor vill uppleva hur det känns att ha en bebis i magen. Känna ett liv inom sig!Vara gravid och föda. Känna att det kommer från ens egen kropp! Det är väl inte svårt att förstå!
    Vadå inte mening att ha barn? 
    Korkat inlägg. ts!

Svar på tråden Inte mening att du ska ha barn!