• Hannah76

Kan man ha en säng som är 120 bred?

Funkar det som en säng för två?
    Man kan såklart åka och provligga, men tanken slog mig just nu.

Är det någon som har en säng som är 120 bred som dubbelsäng?   

• Svar på tråden Kan man ha en säng som är 120 bred?
  • Lena

Jag hade en 120 säng som student den hade jag och min man som säng i något år. Det funkade men jag skulle aldrig välja det igen minst 160cm.

• Sisisisi

Jo, det funkar om gillar att ligga nära varandra Innan vi flyttade hemifrån och ihop hade jag en 120-säng som funkade utmärkt för två nykära. Sen hade vi en 140-säng i nästan två år innan vi köpte vår 180-säng. Vår 4-åring har en 120-säng och den är lagom för honom och mig när han vill att jag ska ligga bredvid honom.

• Vendelsö

Jag har också haft 120-säng och sovit två. Funkade jättebra med en sambo jag hade i flera år, men min nuvarande man är en sån som vill ha egen space när han sover. Så vi köpte snabbt en 180 när vi flyttat ihop.

• Lindir

Vi hade det tills nyligen och det gick bra för två men det blev alldeles för trångt när barnet skulle knöla ned sig där också.

Rude and not ginger
  • Hannah76

Vi har 160 nu. Och har haft 180 tidigare. Skilnaden där emmelan tyckte jag inte märktes.

Och jag gillar ju att ligga nära. Ett tag... Sen vill jag ha space.

Kanske blir för trångt.   Hade tänkte mig en smart lösning med sängskåp. 

• LilaRos

Hade 120 säng innan vi flyttade ihop och den sov vi tillsammans i, funkade helt ok, ett tag. Vi skaffade 180 säng ett litet tag efter att vi flyttat ihop. Nu räckte inte det med barn mellan så nu har vi 210 och det är lagom :)

• Fia 28

Jag vill ha egen space när jag sover, så absolut ingen 120cm säng! Blir trångt med två personer som sover på rygg eller mage, blir ju inte lika trångt om båda sover på sidan.

• LaFontaine

Vi hade en 120-säng i nästan sju år innan vi bytte till en 160. Den största skillnaden är att jag inte längre vaknar av att maken vänder sig i sängen. Dessutom tror jag inte riktigt att 120 är gjort för två personer. Jag känner inte någon som inte fått en hängmatteeffekt på sängen efter ett par år, oavsett kvalitet. 

• Fia 28
    Fia 28 skrev 2012-12-17 11:13:12 följande:
    Jag vill ha egen space när jag sover, så absolut ingen 120cm säng! Blir trångt med två personer som sover på rygg eller mage, blir ju inte lika trångt om båda sover på sidan.
    Ja åså är det ju även stor skillnad om sängen är mot väggen eller mitt i rummet!
  • 010306

Vi hade en 120 första året.. sen när vi fick barn började det bli småtrångt.. bytte till 160 cm..där kan man ju ligga nära men hoppa i från när de behövs.

• Hannah76

Jag får nog ta och tänka en vända till. Det får nog blil en 160 med sängskåp.

Är det någon som har byggt ett sängskåp? 

• Severus

Mina tonårstjejer har varsin 160-säng
    Jag och min man har 180
    Jag kan inte sova tajt. Det blir obehagligt. Vill ha svängrum

• adiscobloodbath

Jag och maken sov i en 90cm säng i ett år innan vi kunde flytta till större lägenhet och köpa dubbelsäng. Det gick bra. Om det är tillfällig lösning så funkar det, men kan bli jobbigt i längden om man är van vid att ha mer plats.

• giftgrodan

Jag tycker 120-säng funkar jättebra för två personer - har ingen aning om vad vi skulle göra med 40 cm till - men som sagt: vill man ha mycket eget utrymme blir det nog lite trångt.

Svar på tråden Kan man ha en säng som är 120 bred?