Inlägg från: SIN74 |Visa alla inlägg
  • SIN74

Tejerna osams i skolan - tips önskas

Håller med Punkster. Låt lärarna få en chans att få veta vad ni vet, tänker och tycker. Kommunikation är A och O. Om nu rektor och kurator är inblandade har de säkert en handlingsplan.

Tycker din idé om att träffas för att bara umgås inte är fel men det är inte alltid så lätt att genomföra.

Om ditt barn blir utsatt så ge henne vertyg för att bemöta de andra verbalt. Bygg hennes självförtronde att hon är helt ok. Det är aldrig ok att vara dum mot någon. Vad har hon själv för idéer?

• SIN74
    äralltupptaget skrev 2012-12-17 23:07:45 följande:
    nu tror jag inte att det bara är hon som " fått sig en känga " utan det är nog många. Även hon har nog inte varit så snäll mot andra.
    Bra tips om att vänta ett tag och se vad skolan säger / gör så man har lite "kött på benen"

Det har förekommit "sms-mobbing" på fritiden, vissa har smsat "TÖNT" osv till andra.
    Men vad det grundats i vet jag ännu inte...

Dom är inte så många flickor i klassen och det är så synd om det blir grupperingar och vissa som blir utstötta, klart att ingen ska bli utstött oavsett om man är tjej eller kille, men ni förstår säkert vad jag menar....
    Det är inte acceptabelt åt något håll att tjejerna beter sig så här mot varandra. De måste jobbas ihop. Den man har en relation till är man inte lika benägen att vara alak mot.
    Förhoppninsvis har kuratorn både enskilda samtal och gruppsamtal med dem för att bryta detta.
    Hoppas att ni får ordning på detta snarast.
Svar på tråden Tejerna osams i skolan - tips önskas