Vilken är din favorit? Astrid Lindgrens böcker
Rösta på din favoritkapitelbok av Astrid Lindgren. Tipsa gärna om omröstningen, då jag vill ha många röster, tråden har nämligen ett särskilt syfte som kommer visa sig på Fredag =).
Lämna gärna kommentar om favoritavsnitt, och säg gärna ifrån om ni tycker om nån annan saga av Astrid =)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-18 22:14
Inser att Kajsa Kavat, Nils Karsson-Pyssling och Sunnanäng ställer till lite problem. Ska utveckla vad jag tänker.
Sunnanäng innehåller, förutom själva sagan Sunnanäng även Junker Nils av Eka, Tu tu tu och Spelar min lind, sjunger min näktergal. Är någon av dessa dina favoriter, rösta på Sunnanäng.
Kajsa Kavat innehåller, förutom Kajsa Kavat, även Smålänsk tjurfäktare, Gull-Pian, Lite om Sammelagust, Nånting levande åt Lame-Kal, Hoppa högst, Stora syster och lille bror, Pelle flyttar till Komfusenbo, Mårit och Go'natt, herr luffare. Är någon av dessa din favorit, rösta på Kajsa Kavat.
Nils Karlsson-Pyssling innehåller, förutom Nils Karsson-Pyssling även I skymmningslandet, Allraläraste syster, Ingen rövare finns i skogen, Peter och Petra, Lustig-gök, En natt i maj, Prisessan som inte ville leka och Mirabell. Är någon av dessa din favorit, rösta på Nils Karlsson-Pyssling.