milt lugnande
Hej,
Jag tycker att det är väldigt jobbigt just nu och har varit ett tag, fast jag är bra på att förneka detta för mig själv .
Vårt barn ska utredas nu (misstänker adhd) med de senaste 4-5 åren har varit jobbiga med konflikter, tråkiga incidenter i skolan, med konpisar mm. Jag känner mig väldigt spänd och har själv nära ilskan när det blir stökigt eller när barnen bråkar med varandra.
Jag funderar på om jag skulle kunna ta någon mild lugnande tablett för att kunna hantera utbrott mm bättre. Men jag vill inte att körförmåga mm ska påverkas eller att jag ska bli trött eller oskärpt i övrigt, bara ta bort udden av spänningarna. Jag är trött på att gå och vara stressad och spänna käkarna som jag märker att jag gör. Jag är inte stressad på jobbet utan det är i bråkiga situationer med barnen och oro för vad barnet på utredning ska kunna hittat på, att höra med skolan hur hans dag varit mm. Jag hanterar inte barnet på bästa sätt känner jag när jag är späng och orolig, stressad.
Är det någon som ätit lugnande själv i en period och kan tipsa och något lämpligt att fråga läkaren om?
Jag har inga problem att sova så det gäller dagtid och speciellt hemma.