Anonym (badsugen) skrev 2012-12-23 10:14:41 följande:
Intressant, jag som tycker han liknar Johnny Depp...grejen med bilder är nog, att mycket hänger på själva fotot. Haskel lägger ut roliga bilder i sockor, God Jul bjuder på sin fina kropp i fint ljus med snygg trosa och presentsnöre...ni fattar.....jag tror att Haskel skulle kunna få till en bild som får Hank Moody att be om att bli bortplockad,om han hade lust, och jag tror varenda goding härinne skulle kunna lägga upp en bild som får en att tänka på Gollum eller Barbapappa.
Det är så bra med den här tråden, att den är så varierad, både i former och stil. Utmanande, roligt, gulligt, vardagsbilder....och några söta hundar ...
Ja visst är det så ljussättning, vinkel, arrangemang, uttryck med mera kan göra stor skillnad för hur bilden upplevs, om man tycker att personen är sexig, komisk, vacker och så vidare. Sen kan ju samma bild uppfattas olika av olika personer i alla fall. Man kan ta bilden medvetet på ett sätt som man vill att den ska upplevas och den känslan man vill förmedla.
Nu pratar jag mer generellt och inte om Haskel som hade helt andra syften med sina bilder...
Det beror det väl på hur man ser på sig själv hurdana bilder man tar om man till exempel ser sig själv som ful, för tjock eller för mager och så vidare så blir bilderna sällan speciellt heta för man tar dom på ett sätt som gör att man står rätt upp rak i ryggen med ett par gamla urtvättade trosor och bh på sig med händerna längs sidorna och ser ut som man gör reklam för viktväktarna istället för som om man har självförtroende för sin kropp, tar på sig något snyggt, har ett sug i blicken, bra position, vinkel och ljussättning. Man kan ha en kropp som är jätteattraktiv men man tycker själv att den är ful och hemsk och då blir bilden inget bra och man kommer inte alls till sin rätt.