Inlägg från: Anonym (vackert) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vackert)

Helkroppstråden

trollefur skrev 2012-12-18 15:58:46 följande:

bifogar en bild på mig o min stora röv!
    Du är jättesnygg {#emotions_dlg.flower}
    Finaste bilden i tråden tycker jag
  • Anonym (vackert)
    c89 skrev 2012-12-22 23:39:16 följande:
    170cm 107kg (rejäl fetma). Fick barn för 10 veckor sedan och håller nu på att gå ner rejält i vikt (får/kan inte amma pga mjölkallergisk bebis), inte för utseendets skull egentligen då jag inte direkt lider av att jag är fet och är frisk, pigg och stark ändå, men tänker att jag kanske inte alltid kommer vara i så god kondition jag är i nu om jag inte går ner.
    Det enda som sänker mitt självförtroende är mina bröst. Är man klädd såhär i mer heltäckande kläder ser de nästan ännu större ut och om man har urringat så glor folk elakt och tycker man "viker ut sig" osv, klär man sig i lösare plagg blir det "tält-effekt" och man ser ännu fetare ut än man redan är och då klagas det på det. Blir liksom inte rätt hur man än gör.

Snyggt och ja brösten är ju svåra att missa dock inget negativt för dom ser ju bra ut. Tycker du är fin och jag som gillar lite fylligare tjejer kan väl tycka att det vore lite synd att gå ner rejält i vikt men om du mår bättre utav det så...
  • Anonym (vackert)
    Anton Chigurh skrev 2012-12-22 23:50:06 följande:
    ....

Och snälla, alla som inte är smala, ta nu för helvete inte detta fel, alla duger, det kan ni ge er fan på, men jag, såväl som alla ni andra, har mina favoriter bland kroppstyperna, och det är helt okej att tala om vad jag anser om jag ser nåt jag tycker är extra fint, det förtar på intet sätt skönheten från någon annan, oavsett kroppstyp, för det. Bara så ni vet.
    Det är klart man får uttrycka vad man tycker. Sen finns det personer som har helt andra ideal också, jag har märkt att när du tycker något om någon bild så tycker jag alltid precis tvärt om eftersom jag har helt andra favoriter bland kroppstyperna.
  • Anonym (vackert)
    Haskel skrev 2012-12-20 22:54:50 följande:

Som tack för alla så otroligt vackra bilder, drar även jag mitt strå till stacken. Vet inte om det hindrar någon tjej från att bli lesbisk dock

Den här bilden gör mig glad, den ger mig lite Stig Helmer, Sällskapsresan vibbar av nån anledning Glad
    Hoppas du inte tar illa upp Haskel du har verkligen bjudit mycket på dig själv i den här tråden självdistans är en god egenskap.
  • Anonym (vackert)
    lille Birger skrev 2012-12-23 13:31:42 följande:
    Här är två bilder som visar varför kvinnorna är snyggare.

Kvinnokroppar:

Killkroppar:

Jag förstår dig precis för jag tycker samma sak och bilderna du valde illustrerar det bra. Jag förstår inte heller vad man ser i män.
  • Anonym (vackert)
    Anonym (badsugen) skrev 2012-12-23 10:14:41 följande:
    Intressant, jag som tycker han liknar Johnny Depp...grejen med bilder är nog, att mycket hänger på själva fotot. Haskel lägger ut roliga bilder i sockor, God Jul bjuder på sin fina kropp i fint ljus med snygg trosa och presentsnöre...ni fattar.....jag tror att Haskel skulle kunna få till en bild som får Hank Moody att be om att bli bortplockad,om han hade lust, och jag tror varenda goding härinne skulle kunna lägga upp en bild som får en att tänka på Gollum eller Barbapappa.
      Det är så bra med den här tråden, att den är så varierad, både i former och stil. Utmanande, roligt, gulligt, vardagsbilder....och några söta hundar ...
    Ja visst är det så ljussättning, vinkel, arrangemang, uttryck med mera kan göra stor skillnad för hur bilden upplevs, om man tycker att personen är sexig, komisk, vacker och så vidare. Sen kan ju samma bild uppfattas olika av olika personer i alla fall. Man kan ta bilden medvetet på ett sätt som man vill att den ska upplevas och den känslan man vill förmedla.

Nu pratar jag mer generellt och inte om Haskel som hade helt andra syften med sina bilder...

Det beror det väl på hur man ser på sig själv hurdana bilder man tar om man till exempel ser sig själv som ful, för tjock eller för mager och så vidare så blir bilderna sällan speciellt heta för man tar dom på ett sätt som gör att man står rätt upp rak i ryggen med ett par gamla urtvättade trosor och bh på sig med händerna längs sidorna och ser ut som man gör reklam för viktväktarna istället för som om man har självförtroende för sin kropp, tar på sig något snyggt, har ett sug i blicken, bra position, vinkel och ljussättning. Man kan ha en kropp som är jätteattraktiv men man tycker själv att den är ful och hemsk och då blir bilden inget bra och man kommer inte alls till sin rätt.
  • Anonym (vackert)
    Anonym (jag) skrev 2012-12-24 00:31:44 följande:
    Då vill jag inte se dom osexiga varianterna av 82-an. Förvånad

Jag förstår inte riktigt vad du har emot 82-an jag tycker hon har ett fint ansikte och det funkar verkligen med glasögonen på den här bilden tycker jag.

• Anonym (vackert)
    mycketsaft skrev 2012-12-28 23:25:16 följande:

Jag vill oxå se normalfluffiga kvinnor :) och män med såklart ;)
    Jag undrar också vart dom fluffiga är antingen så finns det mest smala kvinnor och män här på familjeliv eller så känner inte andra att dom vill lägga upp en bild. Det är väl lite tråkigt om det är så att dom inte känner att dom kan lägga upp en bild på grund av rådande ideal i media och så.
  • Anonym (vackert)
    twain skrev 2013-01-06 09:17:29 följande:
    Hmmm... Den här tråden har genomgående varit olik "FL-andan" eftersom den nästan enbart innehållit positiva kommentarer. Om man inte har något snällt att säga säger man inget alls har varit mottot. Det är det som gjort tråden så uppskattad. Ditt kort kändes fel eftersom det var mer ett "påfågelkort". De flesta här skulle se minst lika bra ut som dig om de stylade sig på samma sätt, men tråden har kommit att handla om att våga visa sin vardagliga sida.

Klart att ditt kort uppskattades av vissa. Alla andra höll tyst.

Både din bild och det du skriver visar att du missat poängen med vad tråden kommit att handla om och Putt B försökte få tråden tillbaka på rätt köl igen.

Summa summarum: Inse att det du tycker är snyggt, kan se fult och plastigt ut i andras ögon och att det du tycker är fult kan vara högst attraktivt hos andra. Smaken är olika.

Nu hoppas jag att det kommer upp fler vardagliga kort igen!
    Jag tycker inte att det är något fel om man känner att man vill lägga upp en lite mer "stylad och fixad" bild om man känner att man vill det. "Posta sådant som ni är bekväma med." -  står det ju i trådstarten och inte nödvändigtvis vardagsbilder.

Att smaken är olika har du ju helt rätt i och jag föredrar själv ett mulligare yttre så det skulle jag vilja se mer men det är få mulliga som lägger upp en bild i tråden.
  • Anonym (vackert)
    twain skrev 2013-01-06 09:46:19 följande:
    Den stylade och fixade bilden i kombination med de nedlåtande kommentarerna skar sig från resten av tråden. Helt plötsligt gick det från mysigt till tävling helt i onödan.
    Jag tror Petite Jasmine kände sig lite påhoppad och då är det lätt att gå till försvar. Nedlåtande kommentarer va det ju från båda sidor.

Ibland ser jag att bilder på väldigt smala kvinnor blir hyllade i tråden som jag inte alls kan förstå och sitter som ett frågetecken. Jag skulle egentligen vilja kommentera för att uttrycka min åsikt när den skiljer sig från andra kommentarer men jag avstår eftersom det här inte är rätt tråd för det och för att dom som som är modiga och lägger upp sina bilder faktiskt läser kommentarerna och kan ta illa vid sig.

Som Putt B gjorde och i princip säga: Lilla gumman jag tycker du är fin men andra bilder är finare.
    Det är inte speciellt snällt och leder nog många gånger till ett försvar från den som känner sig påhoppad.
  • Anonym (vackert)
    Anonym (Loveheart) skrev 2013-01-06 19:59:17 följande:
    Gillar att du är ärlig med retuscheringen, du kunde ju ha målat svart en bra bit ut på golvet Flört
    Haha det kanske han har gjort också. Skrattande
  • Anonym (vackert)
    Anonym (Doll) skrev 2013-01-06 23:22:04 följande:

Usch avslöjande... men men. Är 42 år, har fött två barn o får duga som jag är. (kontigt att jag visar mig här efterom jag varit singel sen skilsmässa 1,5 år sedan, o inte visat mig för nästan nån naken sedan dess)
    Va snygg du är, du ser betydlig yngre ut än 42 också.
  • Anonym (vackert)
    Anonym (Poww) skrev 2013-01-09 16:58:28 följande:
    Har även jag följt tråden länge och tänkte lägga upp en bild nu, men innan ni klickar på länken (vet inte hur annars man gör) så snälla var inte allt för elaka! Skämms otrolig och tog väldigt mycket mod (och tårar) innan mannen fick ta denna bild..
    Anonym (Poww) skrev 2013-01-09 16:59:39 följande:

i49.tinypic.com/2vdpfmc.jpg
    Det där är ju verkligen inget att skämmas för du borde vara stolt istället.
  • Anonym (vackert)
    mikipiki skrev 2013-01-09 13:30:02 följande:
    Lägger upp en till bild Glad Bara för att jag har gått ner ännu mer i vikt och köpt nya underkläder..

Snyggt, kvinnligt och du ser ut att ha väldigt fint hår också.
  • Anonym (vackert)
    nyttmedelande skrev 2013-01-14 21:17:26 följande:

Jag har för mig att Ben & Jerry är en av de saker man får stoppa i sig när man skulpterar sin kropp Skrattande
    Ja det är Ben & Jerry som gäller när man ska skulptera en kurvig kvinnokropp det funkar mycket bättre än crosstrainern. Flört
  • Anonym (vackert)
    Anonym skrev 2013-01-15 08:16:04 följande:

Du behöver gå ner några kilo
    Jasså varför behöver hon det? Jag tycker tvärtom att hon skulle behöva gå upp några kilo men hon är fin som hon är. Sen finns det säkert ytterligare någon som tycker att hon är precis lagom. Det är kul att folk bjuder på sig själva och lägger upp bilder i den här tråden men hur man än ser ut så kan man inte vara perfekt i allas ögon. Det finns gott om bilder på smalare kvinnor i tråden som du kan kommentera istället om du tycker att det tilltalar dig mer.
  • Anonym (vackert)
    Anonym (fråga) skrev 2013-01-15 17:38:58 följande:

tror inte det här stället är rätt plats för att få hjälp med självkänslan. Har man huvudet på skaft kan man ganska snabbt se att dem flesta inte är så ärliga med sina komplimanger Flört kanske blir en smuuula överdrivet, fast det är iaf åt rätt håll. Men det är som sagt bara för att folk är nyfikna och vill att ni ska lägga upp mer.

Är man inte ärlig med sina komplimanger om man inte tycker som du gör eller hur vet du vem som är ärlig eller inte?
  • Anonym (vackert)
    Anonym (fråga) skrev 2013-01-15 17:47:06 följande:
    Hade ni varit starka i er själva hade ni inte behövt höra från andra (som förmodligen inte är helt ärliga ändå) att ni ser bra ut.

ska inte störa er alla skiiitsnygga människor igen ;)  hoppas iaf att jag kanske fått någon att tänka lite längre :)  
    Dom som har sämst självkänsla vågar nog inte lägga upp sin bild här överhuvudtaget. Vi ser många smala och tränade kroppar här är det för att det inte finns några som är tjocka här på familjeliv tro?
  • Anonym (vackert)
    GakkenLive skrev 2013-01-19 17:13:59 följande:

En visserligen påklädd bild men visst kan man som plussize tjej se ganska så bra ut ;)? 
    Visst kan man det och det gör du också.
  • Anonym (vackert)
    Anonym (mullig91) skrev 2013-02-08 20:20:44 följande:

/ En tjej som är nöjd med sin rumpa även om hon är mullig/tjock. Man ska vara stolt över det man har!:) Fredagskram.
    Ser fint ut nu är det bara helkroppsbilden kvar då. :)
Svar på tråden Helkroppstråden