• Reporting

Helkroppstråden

Anonym (Ensam..) skrev 2014-02-08 23:18:39 följande:
    Jag tror inte det här handlar om vad som du tycker är snyggt eller fult. Känns som du snöat in dig på att få mig till dåligt självförtroende, och vet du vad?

Jag har bestämt mig att inte bry mig alls överhuvudtaget om vad du skriver och tycker, för jag är faktiskt nöjd med min kropp! Jag har burit och fött två barn, och priset jag fick betala för det var mindre bröst och slappare mage. Och det var värt det! Jag ångrar inte en sekund! Så du kan lägga ner nu, ingen bryr sig för fem öre om det du skriver..
    Fast bara det att du skriver detta svar visar ju att du bryr dig....precis som alla andra härinne. Visa inte upp er om ni inte tål kritik.
  • Reporting
    Grottmannen skrev 2014-02-08 23:36:03 följande:
    Hallå!
    Tror du missat en stor aspekt, tråden är inte ett forum för missanpassade individer att spy galla utan en tråd att bli att må bra av!
    Jag lägger ingen dom i att visa upp sig, men jag vidåller att visar man upp sig offentligt får man vara beredd på kritik.
  • Reporting
    Grottmannen skrev 2014-02-08 23:47:34 följande:
    Resonerar du lika när det gäller diskreditering och mobbing ute i vanliga livet?
    Om jag skulle ha stor näsa så ska jag då tåla att höra glåpord, för det är väl lite samma sak eller hur?
    Känns inte som det du tar upp är relevant. Här handlar det om nakna kroppar, något du väljer att visa. Som jag sa, jag lägger ingen dom i att visa upp sig, men du skall vara beredd på kritik. Att ha en deformitet är inte det samma som att visa sig naken på ett öppet forum.

Självklart är jag emot att håna personer som har deformiteter. Men jag förstår inte vad diskriminering har med saken att göra. Känner ni att ni är diskriminerade pga av det ni visar här? På vilket sätt?
  • Reporting
    Grottmannen skrev 2014-02-09 00:01:07 följande:
    Jag frågar hur du ställer dig till diskriminering...läs vad jag skrev igen!
    Jag menar bara för att det är i ett forum gör det inte det legitimt att trycka ner andar människor för deras utseende.
    Tycker ditt resonemang är ihåligt, oavsett om man är naken eller inte så ska ingen få utstå nedtryckande värderingar och detta är inget som ska accepteras och nonchaleras.

Jag har svarat. Jag förstår inte vad diskriminering har med saken att göra, känner ni er diskriminerade? Om DU läser vad jag skriver så ser du att jag inte dömer er för vad ni gör, men anser att ni skall vara beredda på DET ni gör.
    Jag är ingen fiende. Mitt resonemang må du tycka är ihåligt, men det finns ändå personer som kritiserar er. Det kommer ni inte ifrån.
  • Reporting
    läppar skrev 2014-02-09 00:13:03 följande:
    Jag håller med dig såtillvida att om man lägger ut bilder på nätet,
    så får man också vara beredd på att folk tycker olika,
    men man ska inte behöva tåla att folk inte fattar att det är människor
    med känslor som alla andra, som har lagt ut bilden i fråga.

Tyvärr delar inte alla den synen, därför bör man vara beredd att möta kritik.  De som kommenterar er, båda positivt och negativt ser er inte som verkliga människor, utan som ett objekt att kanalisera antingen sin upphetsning eller rikta negativ kritik mot. Om ni mår bra av det ni gör, kommer inte det negativa beröra er. Men om ni inte har styrkan att möta det, kan det skada er mycket.
  • Reporting
    läppar skrev 2014-02-09 00:23:50 följande:
    Visst är det så - man måste vara stark för att palla med idioterna -
    men f-n att folk inte kan nöja sig med att TÄNKA en viss sak, och
    skita i att skriva det !!!

Men självklart finns det folk som är typ 14 år,
    som är ute på nätet.....eller beter sig som om de vore 14 iaf..

Nätet är fritt, alla som vill kan skriva sin åsikt. Det kommer vi aldrig ifrån.
Svar på tråden Helkroppstråden