Dress skrev 2014-02-25 16:53:01 följande:
Har jag alltid varit också. Fast det har släppt lite under de senaste typ tio åren. Ju äldre man blir desto mer inser man hur oviktigt det är vad andra tycker och tänker egentligen... Alla behöver inte tycka om en. Bättre att lägga sin energi på dem som gör det

Tycker om en alltså... Blev lite rörigt där

Alltså att vara blyg ≠ Att bry sig fullständigt om vad folk tycker och tänker om en. Utan med blyg tänker jag mer att jag har svårt att öppna upp en dialog med en helt okänd person om inte denne tar första steget. Vet inte varför, har alltid varit så bara. Men om någon börjar prata med mig har jag inga som helst problem att prata på och föra dialogen vidare.
Och nej, jag skulle vilja tro att jag är gammal nog att veta att alla inte tycker om en. Eller jag vet det utav erfarenhet. Tråkiga är bara när folk snackar skit med andra och de personerna lyssnar blint utan att ha en egen uppfattning. Men å andra sidan så är det ju bättre att inte alls ha sådana människor i sitt liv.
Nu börjar det dessutom närma sig kvällskvisten. Får se vad som dyker upp här från mitt håll...;)