• Anonym

Helkroppstråden

För dem som önskar foga samman bröst och stjärtar och posta bilder av både fram- och baksida. Jag vill inte men jag gillar att titta på dem som villigt poserar! 

Följ reglerna för bildvisning. Det måste vara minst en tunn tråd mellan skinkorna.  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-18 17:27
    Diktatur gäller här. Jag är envåldstrådshärskare och det innebär att ni ska kommentera sådant som ni gillar och låta bli att säga något om det som eventuellt inte faller er i smaken.

Tänk på att alla kroppar är vackra för någon, oftast för väldigt många och att er personliga och subjektiva smak inte sätter standarden.

Alla är välkomna att posta bilder, avklädda eller påklädda spelar ingen roll. Posta sådant som ni är bekväma med. Detta är en FEEL GOOD-tråd och inget annat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-20 17:59
    lilletrille sa det så mycket bättre än jag, så här förklarar hon trådens syfte:

"Fast syftet är inte att locka någon, syftet är att visa upp alla olikheter - en feel good-tråd där man inte säger något om man inte har något bra att säga.
    Mao skall du inte lägga upp kort för någon annans skull, utan bara för din egen om du vill det. Jag kan däremot lova dig att om du väger 107 kilo så finns det fortfarande människor som föredrar din kroppsform framför smala kroppar.
    Det är ju det som är så bra - att hur man än ser ut, smal, tjock, kort eller lång, så finns det alltid någon som tycker att man är skitsnygg :)"

• Svar på tråden Helkroppstråden
  • nord
    Amys skrev 2013-04-23 10:13:33 följande:

det där en perfekt röv
  • hösthjärta
    Razz skrev 2013-04-23 16:42:25 följande:
    Jag vet flera kvinnor här på FL som i det tysta har roligt åt hans inlägg och tycker att det är som Philipsson säger ganska patetiskt att lovorda varenda kvinna som lägger upp en bild. Som kvinna måste man verkligen känna sig speciell att få en positiv kommentar av han.

Åhhh.... men lägg ner.
    Tänk att det är så många (främst män) som retar sig på Anton. Tycker att det finns några fler som är snabba med komplimangerna så fort det dyker upp nåt foto. Det är väl trevligt? Det här är ju trots allt en feelgood-trådGlad

Visst ler väl även jag framför skärmen när jag ser honom dela ut sina komplimanger till höger och vänster. Även vissa män får sin släng av herrns generösa slev .Flört  Visst är det väldigt transparent vilka kvinnor/kroppar som är hans favoriter. MEN! Han är även vänlig, generös och uppskattande mot de kroppar som kanske inte är hans ideal. Det är väldigt uppfriskande att en man kan se en kvinna som vacker oavsett om hon är "planka utan kvinnliga former" eller " ett äckligt jävla fetto som borde banta".

Nu kan jag ju bara svara för mig själv, men personligen skulle jag bli tacksam om någon skulle uppskatta mig/min kropp. Förresten, det kanske bara säger mer om mig än om honom.Obestämd

Ah, så då var det bara 2 goda råd på vägen: Har du inget snällt att säga så håll tyst, och sista ordet ska vara honom. Inte han. Enkel svensk grammatik.    
  • Ermenegildo
    hösthjärta skrev 2013-04-23 23:10:59 följande:

Åhhh.... men lägg ner.
    Tänk att det är så många (främst män) som retar sig på Anton. Tycker att det finns några fler som är snabba med komplimangerna så fort det dyker upp nåt foto. Det är väl trevligt? Det här är ju trots allt en feelgood-trådGlad

Visst ler väl även jag framför skärmen när jag ser honom dela ut sina komplimanger till höger och vänster. Även vissa män får sin släng av herrns generösa slev .Flört  Visst är det väldigt transparent vilka kvinnor/kroppar som är hans favoriter. MEN! Han är även vänlig, generös och uppskattande mot de kroppar som kanske inte är hans ideal. Det är väldigt uppfriskande att en man kan se en kvinna som vacker oavsett om hon är "planka utan kvinnliga former" eller " ett äckligt jävla fetto som borde banta".

Nu kan jag ju bara svara för mig själv, men personligen skulle jag bli tacksam om någon skulle uppskatta mig/min kropp. Förresten, det kanske bara säger mer om mig än om honom.Obestämd

Ah, så då var det bara 2 goda råd på vägen: Har du inget snällt att säga så håll tyst, och sista ordet ska vara honom. Inte han. Enkel svensk grammatik.    
    Jag tror dig är ful som stryk.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • hösthjärta
    Ermenegildo skrev 2013-04-23 23:14:37 följande:
    Jag tror dig är ful som stryk.

Japp! Det är därför som det inte finns en bild på mig här.
  • Philipsson
    röderaff skrev 2013-04-23 16:17:53 följande:
    Fjollig är för mig någon som intresserar sig överdrivet mycket för sitt utseende och trippar omkring på höga klackar  på skogspromenaden och inte har så mycket mer i huvudet än nästa tid hos nagelskulptören. 
    Fjolla är motsatsen till macho men jag kallar inte mig själv för macho bara för att jag gillar att lyfta skrot och lägga golv.  

Du gillar falskhet alltså?
  • Philipsson
    röderaff skrev 2013-04-23 16:17:53 följande:
    Fjollig är för mig någon som intresserar sig överdrivet mycket för sitt utseende och trippar omkring på höga klackar  på skogspromenaden och inte har så mycket mer i huvudet än nästa tid hos nagelskulptören. 
    Fjolla är motsatsen till macho men jag kallar inte mig själv för macho bara för att jag gillar att lyfta skrot och lägga golv.  
    Sorry, svarade på fel inlägg nyss.

Jo, men nu är det ju så att språket inte handlar om hur DU som enskild individ uppfattar ett uttryck, utan om hur en språksamfällighet använder och uppfattar det. Detta studerar språkvetare och ställer sedan upp det i diverse ordböcker. SAOB ger två användningar av "fjolla"/"fjollig"
    1. (om kvinna) tanklös, vimsig
    2. (om man) feminin

Det var nr 2 jag åsyftade.

Begriper du nu eller ska du fortsätta snacka om hur DU upplever det eller det uttrycket?
  • Jäddan
    Anonym (.) skrev 2013-04-24 02:51:08 följande:
    Patetisk tråd, äckligt tantslem visar upp sina kroppar för att få lite bekräftelse av någon desperat internet runkare som emellanåt också postar bild på sin otränade/håriga kropp 

Hahahaa
  • Tillie
    Anonym (.) skrev 2013-04-24 02:51:08 följande:
    Patetisk tråd, äckligt tantslem visar upp sina kroppar för att få lite bekräftelse av någon desperat internet runkare som emellanåt också postar bild på sin otränade/håriga kropp Kräks
  • Anonym (anonym)
    FeItryck01 skrev 2013-04-24 16:59:22 följande:
    Alla ni i tråden det finns väl mer i livet än att visa upp sina stora kukar och hängpattar eller?

Nej det tror jag itne att det gör. Vad skulle det vara i så fall?
  • Anonym (.)
    Razz skrev 2013-04-23 16:42:25 följande:
    Jag vet flera kvinnor här på FL som i det tysta har roligt åt hans inlägg och tycker att det är som Philipsson säger ganska patetiskt att lovorda varenda kvinna som lägger upp en bild. Som kvinna måste man verkligen känna sig speciell att få en positiv kommentar av han.
    Jag håller med! Stör mig  på att han smörar för precis varenda kvinna som lägger upp bilder!