• Mattias39

Helkroppstråden

Morriiss skrev 2013-09-03 16:49:52 följande:
    haha... ops... sry.... det räcker med att försöka förstå sig på norrlänningarna o skåningarna som ingår i familjen... o det är banne mig inget lätt jobb!
    Nej, inte helt lätt kanske... ;)
  • Morriiss
    Mattias39 skrev 2013-09-03 16:52:01 följande:
    Nej, inte helt lätt kanske... ;)
    nä när dom sätter igång är det ju som att lyssna på rena utländskan!
  • Mattias39
    Morriiss skrev 2013-09-03 16:53:40 följande:
    nä när dom sätter igång är det ju som att lyssna på rena utländskan!
    hahaha...fy satan så många asom INTE håller med dig nu...själv är jag fegt nog neutral i frågan...
  • ooOO MM OOoo
    Mattias39 skrev 2013-09-03 16:48:15 följande:

Akta dig...snart har du en irriterad skåning elelr norrlänning på dig... ;)
    Skånebo här men inte skåning :) så jag blir inte arg i alla fall. Även jag kan ha svårt att förstå när skåningarna sätter fart med sin dialekt :) själv pratat jag mer uppländska (tror jag)
  • Morriiss
    Mattias39 skrev 2013-09-03 17:05:57 följande:
    hahaha...fy satan så många asom INTE håller med dig nu...själv är jag fegt nog neutral i frågan... smile2.gif
    Jag blir ofta road av att höra den dära utländskan o det är inget att bli upprörd över... Vem blir arg över sånt???
  • Morriiss
    ooOO MM OOoo skrev 2013-09-03 17:08:20 följande:
    Skånebo här men inte skåning :) så jag blir inte arg i alla fall. Även jag kan ha svårt att förstå när skåningarna sätter fart med sin dialekt :) själv pratat jag mer uppländska (tror jag)
    jag blir mest arg på mig själv när jag måste säga VA för hundraelfte gången... Sjukt pinsamt haha
  • Anonym (Sugen)

Är rätt ny här... Sliter med uppladdning av en bild. Antingen kommer det flera bilder... Eller så kommer det ingen bild...

• ooOO MM OOoo
    Morriiss skrev 2013-09-03 17:25:47 följande:
    smile1.gif jag blir mest arg på mig själv när jag måste säga VA för hundraelfte gången... Sjukt pinsamt haha
    Jag tycker jag pratar ren svenska, uppländska, men så ringde jag kommunen här i en mindre ort i Skåne och sa var jag bodde och hon förstod inte mig.. Det kändes oxå pinsamt :)
  • FjärilVingad73
    ooOO MM OOoo skrev 2013-09-03 17:35:10 följande:
    Jag tycker jag pratar ren svenska, uppländska, men så ringde jag kommunen här i en mindre ort i Skåne och sa var jag bodde och hon förstod inte mig.. Det kändes oxå pinsamt :)
    Jag tycker jag pratar rikssvenska typ... Och mina vänner på västkusten bara skrattar och säger att jag låter som värsta nollåttan! WTF liksom????
    I am an acquired taste. Don't like me? Acquire some taste!
  • Morriiss
    FjärilVingad73 skrev 2013-09-03 17:52:45 följande:
    Jag tycker jag pratar rikssvenska typ... Och mina vänner på västkusten bara skrattar och säger att jag låter som värsta nollåttan! WTF liksom????
    Flinar... 08 är rätt oki faktiskt....