Helkroppstråden
Kikar in lite så här på en seg söndag... Ser att den återkommande frågan om riktiga och låtsas kvinnor är på tapeten igen...
Kan man inte bara föredra en viss kroppsform och uttrycka gillande för den, utan att racka ner på andra? Vad gör mig till "mer kvinna " än min smalare väninna - förutom det uppenbara: kilona??!
Just det där med att vara en "riktig" kvinna eller ej upprör mig lite - då jag fler än en gång på fullt allvar fått höra att jag INTE är en "riktig" kvinna, då jag inte klämt ut mina ungar genom fittan. Eh...
Gilla de kroppar ni gillar, och ge uttryck för det om ni så känner, men man behöver väl för den skull inte "shamea" (hjärnsläpp???) det motsatta. Jag är mycket väl medveten om att min kroppsform tilltalar långt ifrån alla.
Somliga tycker även att den är motbjudande... Och det är okej, men jag gillar inte att få det kastat i ansiktet i form av att "tänk om alla äckliga tjockisar kunde hålla sig från selfies, så vi bara får se de smala snyggingarna!"
Skärp er! Alla är vi olika, och alla gillar vi olika... Ha en skön kväll i tråden :-*