Anonym (badsugen) skrev 2013-01-06 12:23:06 följande:
Eftersom jag är äldst i den här tråden måste jag få bidra med en teori- när jag var yngre så var det inga "vanliga" som opererade sej, kanske nån kändis. Och då hade vi lättare som unga, tror jag, att tugga i oss att man är olika. Jag skulle gärna vilja kunna bära upp en urringning bättre, det finns alltid nåt som kan fixas till, men jag har aldrig tänkt operera mej därför att tanken aldrig fanns där från början. Så jo, lite tror jag att själva möjligheten till operation av det ena och det andra leder till högre krav- varför nöja sej när man kan åtgärda det för 40 000 (och en risk för sårinfektion). Att skära i en frisk kropp har nackdelar och risker, det är kanske OT i den här tråden men samtidigt inte- just den här tråden visar så tydligt att det finns många sätt att vara fin på och kanske kan man vara lika generös och snäll mot sej själv som mot andra. Jag har absolut inget emot dom som opererar sej men det är synd att behovet verkar växa bland vanliga fina tjejer, i onödan enligt mej.
Med all respekt för åldern så är jag 100% säkert på att även äldre generationen satt och var svartsjuka på den där kändisen som var så vacker i sina tillfixade läppar, rumpa, bröst eller what so ever men eftersom samhället såg ut som det gjorde på den tiden så teg man och låtsades som ingenting.
Allt har risker. Tror nog att risken för att råka ut för en trafikolycka eller misshandel en lördagskväll ute idag är högre än sårinfektion från en operation.
Vad du tycker är liksom inte så viktigt. Ta det inte fel men jag tror inte majoriteten av dem som opererar sig bryr sig om vad andra tycker utan man gör det för sig själv. Det du tycker är fin eller snyggt behöver inte tillfredställa en annan. Jag hade absolut ingen som helst stöd från någon i familjen när jag gjorde operationen men jag brydde mig inte.
Jag var inte nöjd med mina bröst trots att ingen hade klagat på varken formen eller storleken.