Inlägg från: Anonym (1789) |Visa alla inlägg
  • Anonym (1789)

Helkroppstråden

Anonym (Huga) skrev 2018-08-21 11:33:06 följande:

Vad tror du att jag gjorde uppe när jag svarade Lydia vid halv sex? Diskade hos morsan?

Jag har inte gjort några påhopp och jag har svarat Lydia på hennes kommentar.

Tror du inte att hon kan tala för sig själv? Eller behöver hon hjälp av dig?

Du gafflar för mycket.

Skötte tvätten kanske. Klart hon kan det men du irriterar mig. Samma spelregler för dig dock, jag har fått mothugg av sådana det inte berört när jag kommenterat.

Du tänker för lite.
  • Anonym (1789)
    smeden75 skrev 2018-08-21 12:41:47 följande:

Tyvärr är det ju jätte lätt att vara tuff och hatisk bakom en skärm.. I riktiga livet är det inte lika kul!

Kan garantera att vartenda ord i alla fall jag skrivit skulle jag kunna säga öga för öga. Vad gäller signaturen Huga har jag ingen aning, även om min gissning är att han inte hade gjort så utan att det mer är begåvningen som sviker.
  • Anonym (1789)

Kan bara instämma med föregående talare. Dessvärre är människan av komplex art där förnuftet gång efter annan sviks av de grundläggande behov Maslow en gång så fint slog fast. Men förmodligen är det så att även Clarken eller Kaptenen, beroende på vem av dessa som åsyftades, har ett intellekt som behöver sin diametrala funktion och kanske utgår då även delar av deras stimulti från den visuella aspekten, därav dragningen till de bekräftelsetörstande neandertalarna och deras bilder.

Eller så tänker folk helt enkelt med kuken/fittan.

• Anonym (1789)
    Anonym (Huga) skrev 2018-08-21 15:12:31 följande:

Du är för charmig.

Och vet du vad? Du irriterar mig också.

Det kanske är så att jag inte bryr mig så där våldsamt mycket om vad du och andra anonyma tycker om vad jag skriver?

Du menar att DU har all rätt att sitta här och vara dryg men jag har det inte?

Jag är ledsen om jag gör dig besviken men så fungerar det inte.Ok käre 1789, vem är du då?

Skriv med ditt ordinarie nick så gör jag det också.

Om det nu verkligen stämmer att du kan stå för allt du skrivit här...

Bemöter du folk likadant i verkligheten, idiotförklarar dem du inte gillar?

Vad får dig att tro att du skulle vara smartare än någon annan?

Vad gör du själv om dagarna, du verkar ha tid att sitta här och skriva lite när som?

Så många frågor, så oväsentliga funderingar lille gossen.

Du har all rätt att "sitta och vara dryg" men räkna då med att du kommer få mothugg. Nej, kommer trots din fina uppmaning skriva anonymt och det är inte det som utgör hur pass man står för sina ord, tänk om där. Förstår inte varför det skulle vara idiotförklarande att göra konstateranden. Heller inte när jag ska ha påstått mig vara smartare än någon annan. Avslutningsvis är klockslag för inlägg irrelevant men för din skull kan jag säga att jag diskar och sköter tvätten.

Trevligt att du först benämner mig charmig för att i meningen efter irritera dig på mig. En hatkärlek värd en storhet nästan.
  • Anonym (1789)
    Anonym (Huga) skrev 2018-08-21 15:34:46 följande:

Jag kanske missbedömde dig, jag trodde att du förstod dig på ironi.

Liksom att jag tog dig på orden att du skulle stå för din sak. Som du direkt avböjer. För att du inte kan eller vågar.

Ska jag vara ärlig så har jag mina misstankar om vem du är, fast jag kanske har fel.

Så fröken är hemmafru, jaha. Ja men då förstår jag att du kan sitta här i tid och otid.

Och gosse förresten? Jag är då rakt ingen gosse, långt därifrån.

Nu får du vänta om du vill ha fler svar, nu ska jag iväg och hälsa på mitt barnbarn någon timme.

Kram

Både kan och vågar. Varför du däremot missbedömde svaret om disk och tvätt till att vara en sanning är en annan sak. Förmodligen såg du inte, i all din fartblindhet, det sarkastiska du fick i retur och förenklade i tankeverksamheten. Är kanske lätt hänt, antar jag. Må du vara snällare mot barnbarnet än du har varit mot Lydia. Alternativt kan du lära barnbarnet hur en mor/far-förälder kan agera på nätet.
  • Anonym (1789)
    smeden75 skrev 2018-08-21 15:46:17 följande:

Syftade inte på dig kära 1789..tvivlar inte en sekund på det! Menade den personen som kallar sig huga!

Tack.
  • Anonym (1789)
    Anonym (Huga) skrev 2018-08-22 05:23:24 följande:

Jag har inte tryckt ner någon.Tack för amatördiagnosen!Du har inte funderat på att utbilda dig till beteendevetare eller något annat passande till dina förmåga?

Skrämmande att du har barn och barnbarn och inte förstår att du har tryckt ner Lydia, när hon själv förklarat att hon tog illa vid sig.
  • Anonym (1789)
    Anonym (Huga) skrev 2018-08-22 10:50:23 följande:

Inte mitt fel att hon är överkänslig.

Sedan så är det faktiskt så att om man lägger ut avklädda bilder så får man räkna med att inte alla ger komplimanger.

Jag har faktiskt inte bara kommenterat henne.

Kanske jag gjorde henne en tjänst rentav? Varför ska en så ung tjej outa sig så fruktansvärt? Visserligen för sent nu men hur tänker man när man lägger ut bild även på sitt ansikte?

Hade det varit min dotter jag fick se såna bilder på så hade mitt hjärta snudd på stannat. Fast det skulle inte hända, vi har lite mer moral än så.

Mina barn och barnbarn behöver du inte bekymra dig för. Men tack för omtanken.

Nej men det är ditt fel att du inte ber om ursäkt efter det hon har skrivit. Gissnigsvis sträcker sig inte din förståelse så långt att moralen du annars förespråkar blir applicerbar när felsteget gäller dig själv. Jag tycker synd om dig och din frikyrkliga, hycklande moral.
  • Anonym (1789)

Och så sägs det att kvinnor ska lyfta varandra. Kommer aldrig vara hållbart på grund av missunsamheten.

• Anonym (1789)
    smeden75 skrev 2018-08-22 12:35:40 följande:

Ja jag hoppas verkligen att hans barn och barnbarn har en högre utvecklad empati än Huga.. Men som sagt Huga verkar ju inte så stabil som människa!

Jag tror sorgligt nog att Huga är en äldre kvinna. Ingen särskilt empatisk mormor/farmor där inte.
Svar på tråden Helkroppstråden