• SoSS15

Singel, ung och fattig.

Jag är singel, ung, och fattig student med en värk i hjärta och själ då jag längtar något förskräckligt efter att få barn. Att se gravidmagar är både en dröm och ett helvete då jag blir sorgsen över att det inte är jag själv som går runt med magen i vädret. Är så otroligt längtande så det är inte klokt!

Men vem kan man prata med? Det enda man får höra är "du är bara 20, du har gått om tid." eller "du är för ung..." osv osv... Jag är redo att få barn, jag är redo att bli mamma psykiskt. Men min livssituation tillåter inte det just nu...

Någon som befinner sig i någon liknande situation? Ålder kvittar - men man kan ju stödja varandra i alla fall... :)

Kram på er!

• Svar på tråden Singel, ung och fattig.
  • Vaasa

Nä okej. Det är svårt, men själva skapandet är väl inte direkt raketforskning. :)

• lisaviktoria

Vi är i samma situation! jag är 21 år och har denna fruktansvärda barnalängtan som du beskriver. Dock är jag student och har ett år kvar av min utbildning tills jag är färdigutbildad förskollärare och jag vill ha fast jobb + fast ekonomi innan jag vill börja försöka få barn. Men det gör ju så ont, så j*kla ont. Varje dag är en ständig kamp och jag tänker på det varje sekund och minut och gråter okontrollerat. Fy! Gråter

• SoSS15
    lisaviktoria skrev 2013-02-20 14:01:24 följande:
    Vi är i samma situation! jag är 21 år och har denna fruktansvärda barnalängtan som du beskriver. Dock är jag student och har ett år kvar av min utbildning tills jag är färdigutbildad förskollärare och jag vill ha fast jobb + fast ekonomi innan jag vill börja försöka få barn. Men det gör ju så ont, så j*kla ont. Varje dag är en ständig kamp och jag tänker på det varje sekund och minut och gråter okontrollerat. Fy! Gråter
    Då har du i alla fall närmre än mig. :) Jag ska också bli lärare, men kommer inte vara klar förrän om lite mer än tre år, och vill liksom du ha jobb och ekonomi innan. Så tänk ändå positivt. Du kommer ju få vara i närheten av barn osv, i ditt yrke. Jag försöker umgås med min kusin och vänners barn så mycket som möjligt. Trots att det inte är alls samma sak, så lindrar det lite... Om än gör saken värre för att man själv vill ha det så...

Skickar en massa kramar till dig i alla fall! :) Vi kan klara detta!
  • lisaviktoria
    SoSS15 skrev 2013-02-20 16:38:59 följande:
    Då har du i alla fall närmre än mig. :) Jag ska också bli lärare, men kommer inte vara klar förrän om lite mer än tre år, och vill liksom du ha jobb och ekonomi innan. Så tänk ändå positivt. Du kommer ju få vara i närheten av barn osv, i ditt yrke. Jag försöker umgås med min kusin och vänners barn så mycket som möjligt. Trots att det inte är alls samma sak, så lindrar det lite... Om än gör saken värre för att man själv vill ha det så...

Skickar en massa kramar till dig i alla fall! :) Vi kan klara detta!
    Tusen tack vad du är rar!! Ja, jag har bestämt att jag SKA klara det! VI ska klara det Skrattande!
  • Anders 150
    SoSS15 skrev 2012-12-18 12:45:03 följande:
    Jag är singel, ung, och fattig student med en värk i hjärta och själ då jag längtar något förskräckligt efter att få barn. Att se gravidmagar är både en dröm och ett helvete då jag blir sorgsen över att det inte är jag själv som går runt med magen i vädret. Är så otroligt längtande så det är inte klokt!

Men vem kan man prata med? Det enda man får höra är "du är bara 20, du har gått om tid." eller "du är för ung..." osv osv... Jag är redo att få barn, jag är redo att bli mamma psykiskt. Men min livssituation tillåter inte det just nu...

Någon som befinner sig i någon liknande situation? Ålder kvittar - men man kan ju stödja varandra i alla fall... :)

Kram på er!
    Du fixar det här Jag tror på dig
  • Natalija

tro mig, jag vet exakt hur du känner för jag har varit där. Jag fick min efterlängtade bebis men utan min familjs stöd hade jag ALDRIG fått ihop allt. 

det är rätt knäppt hur längtan efter barn kan sänka humöret så mycket som det gjorde. Jag tänkte inte på något annat och istället för att plugga satt jag och drömde om bebisar/bebiskläder/barnvagnar/barnmat osv

man kände att man bara kastade bort tid på att vänta, vilket man gör om man tänker så som jag tänkte! 
    försök att leva lite mer i nuet, bebisdagen kommer. Ni måste ta vara på det ni har nu!

kom ihåg; Simply to endure is to triumph!Skål      

• Rozalita

Jag känner igen mig i det ni skriver, har velat ha barn sedan jag var 15. Jag fick mitt första barn när jag var 19 år, efter 6 månaders försök med många tårar varje gång den där förbannade mensen kom... Vill ha ett till barn nu, längtar verkligen efter gravidmagen och en liten men känner som ni, vill egentligen plugga klart och ha fast jobb - det dröjer dock 5,5 år så kommer slå till tidigare med insemination.

• SoSS15
    Rozalita skrev 2013-09-09 19:26:08 följande:
    Jag känner igen mig i det ni skriver, har velat ha barn sedan jag var 15. Jag fick mitt första barn när jag var 19 år, efter 6 månaders försök med många tårar varje gång den där förbannade mensen kom... Vill ha ett till barn nu, längtar verkligen efter gravidmagen och en liten men känner som ni, vill egentligen plugga klart och ha fast jobb - det dröjer dock 5,5 år så kommer slå till tidigare med insemination.
    Ah, du har ju barn redan! :) Var du singel då också? Hur gick du tillväga?
    Hur tycker du det fungerar att plugga samtidigt?

Och stå ut. Du kan alltid koncentrera dig på det barn du redan har, och se till att njuta ordentligt! Visst för längtan ont ibland, men man måste samtidigt tänka på det bästa för barnet, inte sant? :) <3
  • Seuss

Min bästa vän , blev pappa när han var 21 år . Han säger så här att han och hans fru aldrig ångrar barnen , det dom ångrar är att dom inte han att jobba ihop mera pengar. Det hade nog varit bra att vänta något år . Det har varit riktigt tufft ekonomiskt i perioder för dom . Men ni ska vara glada att ni är 20-21 år , för det är verkligen inte höjdare att vara 35 och samma önskan . Och känna den panik och rädsla att man aldrig ska hinna att få uppleva att bli pappa . För mig är det barn och tjej som fattas , jag har allt annat på plats . En del dagar känner jag mig väldigt ledsen och rädd att jag aldrig ska uppleva att bli pappa . Det känns lite som om att livet rinner ifrån mig och det är en fruktansvärd känsla att bära på . 

Svar på tråden Singel, ung och fattig.