• Makaron

Erfarenheter av surplattan DMTECH Tablet 7525B?

Letar efter billig surfplatta till vår 6-åring.Är det någon som har en åsikt om denna www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/dmtech-tablet7525b7/179341.5323/ ?

Det jag funderar mest över är att det inte står att google play finns med som förinstallerad app, hur ska man då få tag på spel? Plattan ska mest användas till spel.

Jag kan verkligen ingenting om surfplattor och väldigt lite om android över lag. Är tacksam för all hjälp jag kan få :)

• Svar på tråden Erfarenheter av surplattan DMTECH Tablet 7525B?
  • inze
    Makaron skrev 2012-12-18 13:03:27 följande:
    Letar efter billig surfplatta till vår 6-åring.Är det någon som har en åsikt om denna www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/dmtech-tablet7525b7/179341.5323/ ?

Det jag funderar mest över är att det inte står att google play finns med som förinstallerad app, hur ska man då få tag på spel? Plattan ska mest användas till spel.

Jag kan verkligen ingenting om surfplattor och väldigt lite om android över lag. Är tacksam för all hjälp jag kan få :)

Betyder inte den här raden att man kan få det?
    Denna modell har Google Apps, men kräver en enkel aktivering i menyn

Om du har nån ICA MAxi närheten kan du ju ta en titta där:
    http://www.icamaxihemochfritid.se/surfplatta-7-tac7018-denver-p-16557-c-657.aspx

Liknar den  från Net on Net men är lite billigare. 

• slazh

Man får ju lite vad man betalar för sen är ju frågan vad man är villig att lägga på en platta också.

• inze
    slazh skrev 2012-12-18 18:27:41 följande:
    Man får ju lite vad man betalar för sen är ju frågan vad man är villig att lägga på en platta också.

Så sant men man får ju tänka på att man får väl 3 plattor från ICA jämfört med en "märkes"-platta. Finns några recensioner på den på nätet och de verkar var rätt nöjda. Finns samma platta på fler ställen men billigast på ICA:

Vill ma ha en lite bättre modell finns den här hos CyberPhoto:
    http://www.cyberphoto.se/info.php?article=111874

Tror knappt 2000 kr för den är ett bra pris.

• Makaron

Tack för era tips. 

Surfplattan från Andersson har vi sneglat lite på men då känner vi att steget till Google Nexus 7 för 2100 kr inte är så långt. 

Vet inte heller vad "Denna modell har Google Apps, men kräver en enkel aktivering i menyn"  betyder, har försökt googla. 

Ica Maxi bor vi tyvärr inte i närheten av och den där från Motorola såg jag faktiskt idag för 1290 NOK, var ju ett ganska bra pris på den.

Jag blir så skeptisk när det kommer till märken som jag inte hört om, vågar sällan köpa det. 

• Lijkan

Google nexus är superbra! Plus att det finns tillbehör till den (displayskydd, skal, fodral, ställ ect) hos bla KjelloCo och Teknikmagasinet.

• Makaron
    Lijkan skrev 2012-12-18 20:30:54 följande:
    Google nexus är superbra! Plus att det finns tillbehör till den (displayskydd, skal, fodral, ställ ect) hos bla KjelloCo och Teknikmagasinet.
    Du tycker inte att den är för liten? För det har vi också funderat lite på när det gäller de som är 7". Kollade också på Ipad mini och den känns mycket större än Nexusen. Men då är vi helt plötsligt uppe i 3000 kr, det drar iväg fort :)
  • Thomas66
    Makaron skrev 2012-12-18 13:03:27 följande:

Tror att du får en iphad 2, för ca 2000 kör på den
  • Makaron
    Thomas66 skrev 2012-12-18 20:52:52 följande:

Tror att du får en iphad 2, för ca 2000 kör på den
    Ipad2 kostar över 3000 den också. 
Svar på tråden Erfarenheter av surplattan DMTECH Tablet 7525B?