• Ordis

Har inte råd att anlita.....

Anonym skrev 2012-12-18 20:08:48 följande:

Kostnadsfritt kan det bli om du inte har ett ombud alls utan talar för dig själv i tr...men förutsätter att du kan facksnacket! Du har rättshjälp får för 7000 klagar hade du inte haft rättshjälp hade summan gått mot 100 000, då fattar jag att du klagar. Kolla hemförsäkring det är de alternativ du har
    Facksnacket? Nej, givetvis tar TR hänsyn till om inte TS har ombud. Vad tror du? Att TR-ordföranden är en okänslig best? Däremot bör stämningsansökan vara välskriven och objektiv. Det är lite knivigare.
    Stava rätt är jävligt överskattat, de flesta läser i ordbilder i alla fall och förstår således vad där står.
  • Ordis
    Anonym (Arvode) skrev 2012-12-21 21:16:25 följande:
    Barnet bor hos mig sedan lång tid tillbaka och har inte träffat pappan på flera månader...
    Så jag har gjort gör allt som jag ska för att skydda..

Och jag tror inte att pappan har misshandlat, han HAR gjort det och det finns även vittnen denna gång..

Usch

Hoppas det löser sig. Såg att du bor på liten ort men hör med kyrkan, de kan ha juridiskt ombud kopplat till sig eller så kanske de har kontakt med någon juridikstuderande som tar fallet mot erfarenheten det ger. Kan vara värt att kolla!
    Stava rätt är jävligt överskattat, de flesta läser i ordbilder i alla fall och förstår således vad där står.
  • Ordis
    Anonym skrev 2012-12-22 13:48:38 följande:
    advokater gör inte mycket i sådana förvar fall snarare än att argumentera från sunt förnuft som du kan göra själv i alla fall. Dessutom har du en stark fördel eftersom pappa har missbrukat barnet ett säkert fall att gå för det själv?
    förvar fall?
Svar på tråden Har inte råd att anlita.....