Inlägg från: Tovenaeve |Visa alla inlägg
  • Tovenaeve

Gröt till 3-4 månaders ? :)

Hej !
    Har en underbar liten dotter som nu är 3 månader. Och jag har börjat fundera lite på det här med smakportioner. Ska inte ge en men hade tänkt o börja vid 4 månader. 
    Nu undrar jag om det finns några där ute som har börjat med lite gröt vid 3-4 månader som en liten del av kvällsmålet ? : (har hört att dom sover bättre av det ) 
    Och när börja ni med smakportioner ? Hur mycket gav ni o hur länge tills ni ökade? 
    Kul o veta hur andra gör ! :)

Tack på förhand ! 

PS : Vill inte ha någon debatt om hur dåligt det är o ge nu bara för att dom rekomenderar vid 6 månader.
  • Svar på tråden Gröt till 3-4 månaders ? :)
  • Tovenaeve

Okej ! Men jag kan börja ge henne någon sked vid 4 månader så hon vara får testa iallafall. De här med smakportiner av olika pureer, hur har ni gjort där ? bara någon tesked där med ?

• Tovenaeve

Min syster börja ge sitt barn lite gröt vid 5 månader o vid 4 månader gav hon morot o palsternacka det va ungefär en tesked om inte mer. O min mamma som har 9 barn har gjort så med alla o ingen har haft problem med magen o vi är friska idag. Visst är det olika från barn till barn . Så ska nog börja som min syster gjorde. En tesked med morot o palsternacka vid 4 månader. Det finns ju burkar från 4 månaders.
    Men tack för svaren. Får testa mig fram.  

• Tovenaeve
    m0desty skrev 2012-12-20 17:49:42 följande:
    Har bara läst TS och är inte intresserad av debatten jag är säker på redan startat. Vi började med smakportioner på 4-månadersdagen. Det har gått bra. Hon är mycket matintresserad och tittar intresserat på när vi äter. Efter någon vecka var vi på BVC och även om de inte får rekommendera riktiga smakportioner och gröt förrän vid 6 månaders så får de ändå ge råd om hur man kan gå tillväga om man ändå bestämmer sig för att börja tidigare. Vår dotter sover nu upp till nio timmar utan mat sedan vi började med gröt. Hon har tidigare sovit väldigt instabilt och ammade var 60:e minut på dagarna. Sedan varierar det lite mellan olika dagar och nätter hur det blir och jag ammar fortfarande mycket. Vi fick en enklare och bättre tillvaro för alla i familjen, framförallt efter att vi började med gröt. Vad som är bäst varierar nog från barn till barn.

Tack för ditt svar! ska nog inte skriva mer trådar om sånt här för även fast man säger att man inte vill ha massa debatter okommentarer om att de är dåligt. För jag vet mycket väl vad jag ger mig in på o då vill jag ha svar från folk som har gjort samma sak.
  • Tovenaeve

När började ni ge gröt ? O hur mycket till en början o hur o när ökade ni ? ;)

• Tovenaeve
    Aileen Allannah skrev 2012-12-22 12:38:52 följande:
    Fast det gör du ju inte?

Fast de gör jag Ju? Ska du hålla på o komma med några spydiga kommentarer så kan du lämna den här tråden. TACK!
  • Tovenaeve

Tack för svaren ! 
    Jag har gett wilma gröt nu i en halv månad. o det har funkar jätte bra o hon ääälskar det ! :)  

• Tovenaeve
    skogsvitter skrev 2013-01-19 11:06:27 följande:
    Sover hon bättre nu då?
    Jag har bara kört med smakportioner så hon blir ju inte mätt på bara gröten, men hon sover från åtta till två-tre på natten.. Så lite skillnad är det. men ska snart börja med hela portioner snart :) 
Svar på tråden Gröt till 3-4 månaders ? :)