Inlägg från: Anonym (hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hanna)

Min pojkvän nojar över sin läggning

Jag förstår att det kan vara svårt att leva som öppet homosexuell trots att Sverige på många håll är väldigt gayvänligt. Däremot tror jag att det hör till ovanligheterna att man får uppge sexuell läggning när man söker jobb. Så din pojkväns sexualitet borde inte vara till något hinder i karriären oavsett vilket yrke han väljer.

Tror som Honungssmulan att din pojkvän skulle behöva prata med någon.

• Anonym (hanna)
    AndyMcPandy skrev 2012-12-19 12:57:11 följande:
    Ja, antagligen är det bara han som inbillar sig
    Å andra sidan händer det förstås att man diskrimineras för sexuell läggning på sitt jobb, men det är olagligt och jag tror knappast att man FÅR fråga efter det under anställningsintervjun.
  • Anonym (hanna)
    AndyMcPandy skrev 2012-12-19 13:28:47 följande:
    Jo, sant. Han tror att om de får veta att han är gay kommer de avskeda honom. Vare sig han är duktig på det han gör eller inte.
    Då får han dra dem inför domstol. Men jag tror att risken att han blir avskedad är försvinnande liten, särskilt inom ett estetiskt yrke (som jag räknar arkitekt till).
  • Anonym (hanna)
    Bill50X skrev 2012-12-19 13:43:17 följande:
    Min fundering är huruvida han är lycklig och mår bra av att ha homosexualitet. Vissa är det medan andra önskar att de hellre vore hetero i stället.
    Det är nog svårt att vara lycklig när ens förälder inte accepterar ens läggning och framställer den som ett fel.
Svar på tråden Min pojkvän nojar över sin läggning