Min pojkvän nojar över sin läggning
Arkitektbranschen är nog ovanligt accepterande mot homosexualitet över lag.
Men jag skulle hålla med din kille, faktiskt - Sverige är inte så himla homo-vänligt som man kan tro. Här sker hatbrott och vi har minst ett parti i riksdagen som vill försvåra för homosexuella att leva ihop som en familj och att uppfostra barn. Det är fortfarande vanligt att människor är mer eller mindre homofoba. Jag känner flera homosexuella som inte är öppna med sin läggning där de jobbar.
Om han då har en mamma som är arg och ledsen för att han är bög så är det ju vidrigt. Klart han är ledsen. Klart han har en kris. Jag tycker också att han ska söka upp någon för att få diskutera i lugn och ro, antingen via rfsl eller via ungdomsmottagningen.
Jag hoppas verkligen att Sverige om tio - tjugo år kommer att vara fullständigt avslappnat vad gäller homosexualitet och att det kommer att vara lika ointressant som heterosexualitet i gemene mans ögon, och att all homofobi kommer att vara utrotad.
Hoppas att hans mamma snart inser hur fel hon har och att hon missar så mycket viktigt i sin sons liv om hon inte vill träffa hans pojkvän!