Inlärningssvårigheter. Behöver hjälp!!!!!
Jag har inte läst alla kommentarer så noga men min spontana reaktion är att din dotter verkar ha alla förutsättningar för att klara sig bra i skolan då du berättar att hon klarar många av de andra ämnena bra. Jag tror att det till största del handlar om hur lärarna kan anpassa verksamheten utifrån din dotters förutsättningar. Att få en diagnos gör ingen skillnad, din dotter är den hon är ändå och ska få den hjälp och det stöd hon behöver i alla fall.
Då du och din dotter redan har kontakt med en specialpedagog så tycker jag att hon/han borde berätta för dig om hur du kan stötta henne hemma, utöver det de gör i skolan. Det finns en massa tekniska hjälpmedel att använda i både matte, svenska och engelska som kan underlätta och ge hjälp.
Om de nu på skolan inte tycker att hon gör framsteg så måste de se över vad och hur de lägger upp det extra stödet för henne. Att skicka hem en massa extra uppgifter i de ämnen hon har svårigheter i gör absolut inte saken bättre.
Du som förälder ska enligt lag vara delaktig i hur hennes undervisning läggs upp för att på så sätt veta vad de gör på skolan, då är det lättare för dig att veta hur du kan hjälpa henne hemma också.