• Antilopen

Trosor/kalsonger unisex stl 86

Jag vill köpa trosor/kalsonger till mitt barn som är 14 månader och har storlek 86. Har hittar 86/92 men de ser så stora ut. Och alla är antingen jätterosa med typ Hello Kitty eller jättemurriga med typ traktorer och bilar (jag spyr på båda sorterna ) Så finns det små, färgglada, unisexunderkläder att hitta? Helst fysisk butik, men internet går bra också.

• Svar på tråden Trosor/kalsonger unisex stl 86
  • alynda

Gissar att ditt barn fortfarande har blöja. Blöjbyxor letade jag också efter när min son var så liten, men hittade det bara hos second-hand-butiker (då från 80-talet innan bodies blev vanliga).  Vi använde alltså sällan underbyxor förrän sonen skulle sluta m blöja och då blev det kalsonger i alla möjliga färger och mönster från kappahl (de hade 7-pack i regnbågens alla färger med små fiskar på), Lindex (många retromönster) och H&M (biltryck f att motivera vår lilla bilgalning att släppa blöjan).

Underbyxor är annars det enda plagg där jag ser det motiverat (efter blöjperioden), att ha köns-specifika plagg av passformsskäl, men det är nog så att trosor utan rosa, rosetter, Hello Kitty eller spetskanter är extremt svårt att hitta. T o m Polarn o Pyret hade olika mönster på trosor och kalsonger när jag kollade sist.

• cosinus

Lindex 86/92 är små i storlek och kan funka även för en 14-månaders.

Åhlens tycker jag har lite roligare trosor och kalsonger.

Jag gillar unisex men just på trosor och kallingar så helst inte. Inte ens ett väldigt litet paket gör sig bra i en del trosor. Att låna kalsonger till tjejerna går bättre.

Jag gillar KappAhls boxer om du vill ha såna (kan ju hålla in ev bajsolyckor lite bättre) de är dock inte jättesmå i storlek. Köper 86/92 till min snart 5 åring (men då han iofs pinnsmal) Finns i allt från rosarandigt till rymdtema.

• Antilopen

Tack för två jättebra svar! Jag tänkte inte på att köns-specifika underkläder kan vara bra av passformsskäl. Då är det kalsonger jag letar efter, för mitt barn är en pojke, men alltså fina, färgglada utan stereotypa tryck. Och jag glömde nämna att han inte ska ha blöja under, därför måste kallingarna vara små Ska kolla de butiker ni nämner!

Svar på tråden Trosor/kalsonger unisex stl 86