• Anonym

Rättsskydd - vilket datum räknar man separation?

Vilket datum ang separation gäller; datum när beslut om separation togs, den faktiska flytten eller adressändringsdatumet (och därmed folkbokföringsdatumet på nya adressen)?

Jag har ringt mitt försäkringsbolag men den avdelningen har stängt för dagen därför frågar jag. Obs! Det är drygt 2,5 år jag o mitt ex separerade o han har meddelat att han kommer stämma mig på umgänge, boende o vårdnad.

Tack på förhand!!!

• Svar på tråden Rättsskydd - vilket datum räknar man separation?
  • Anonym

Ja men det kan han väl stämma dig på! Borde vara folkbokföringsdqgen för då bevisar det att ni inte bor ihopsatt längre

• Kjell2
    Anonym skrev 2012-12-19 18:10:13 följande:

Vilket datum ang separation gäller; datum när beslut om separation togs, den faktiska flytten eller adressändringsdatumet (och därmed folkbokföringsdatumet på nya adressen)?

Jag har ringt mitt försäkringsbolag men den avdelningen har stängt för dagen därför frågar jag. Obs! Det är drygt 2,5 år jag o mitt ex separerade o han har meddelat att han kommer stämma mig på umgänge, boende o vårdnad.

Tack på förhand!!!

Försäkringbolgaet kan ha en annan åsikt men enligt sambolagan är man samanboende när man lever under äktenskapliga former.
  • Anna jkp

Jag är nästan säker på det datumet du flyttade.

Synlig gör kvinnovåldet
Svar på tråden Rättsskydd - vilket datum räknar man separation?