• Bella2012

Göra egna julkort bild + text

Någon som vet om man kan göra egna jul kort i datorn eller på nätet gratis.

Alltså ladda upp egen bild och skriva egen text

• Svar på tråden Göra egna julkort bild + text
  • pluvdo

Du kan ju alltid göra dem i paint och sedan ladda upp dem på typ extrafilm, fujifilm etc. och beställa kopior?

• Bella2012
    pluvdo skrev 2012-12-20 00:49:16 följande:
    Du kan ju alltid göra dem i paint och sedan ladda upp dem på typ extrafilm, fujifilm etc. och beställa kopior?
    Hur gör man i Paint?
    Har läst om det på flera ställen.

Men hittar inte hur man lägger till text på bilden 
  • pluvdo
    Bella2012 skrev 2012-12-20 00:51:10 följande:
    Hur gör man i Paint?
    Har läst om det på flera ställen.

Men hittar inte hur man lägger till text på bilden 
    I Paint lägger man till text genom att trycka på "A"-ikonen inne i programmet. Så får man markera var man vill skriva någonstans och så. Jag gjorde detta julkortet i ren desperation (var inte direkt ute i god tid utan gjorde julkortet och skickade in för framkallning en vecka före julafton) i Paint förra året:

Då laddade jag ner ett kort att använda som bakgrund, fixade till den lite, klippte ur bilder på sonen, klistrade in och så gjorde jag den där grejen i mitten där jag skrev God jul och så. Tog väl ett par timmar, typ.
  • Bella2012
    pluvdo skrev 2012-12-20 00:55:53 följande:
    I Paint lägger man till text genom att trycka på "A"-ikonen inne i programmet. Så får man markera var man vill skriva någonstans och så. Jag gjorde detta julkortet i ren desperation (var inte direkt ute i god tid utan gjorde julkortet och skickade in för framkallning en vecka före julafton) i Paint förra året:

Då laddade jag ner ett kort att använda som bakgrund, fixade till den lite, klippte ur bilder på sonen, klistrade in och så gjorde jag den där grejen i mitten där jag skrev God jul och så. Tog väl ett par timmar, typ.
    Men Gud så fint detta var :)
    Riktigt duktigt gjort.

Jag har  gjort riktigt kort hos vistaprint till familjen men nu räcker inte alla de till vännerna.
    Så jag är också lite desperat och försöker skapa nått så enkelt som möjligt men endå med lite känsla i 
  • Bella2012

Tack för hjälpen!!!

Nu har jag gjort 6 olika julkorts motiv som skall printas ut imorgon och skickas iväg :) 

Svar på tråden Göra egna julkort bild + text