• Anonym (RÅD tack)

Har hamnat i en ganska ovanlig situation tror jag vad kan jag göra!

Fick ett brev i från en advokat att någon påstår sig vara pappa till mitt barnFörvånad..

Han vill ha umgänge en med det ena än med det andra..  Men saken är ju den att  min sambo är Pappa till sonen och faderskap är fastställt..

Namnet på mannen i fråga känner jag inte ens igen börjar tro att det är någon som jävlas på allvar hur fan gör man??

Jag kontaktade advokaten och sa som det var, och att jag intekänner till mannen mm, och hon bad mig skicka kopia  på  fastställt faderskap, och jag  samarbetade med henne har även sagt att jag kan gå med på DNA test som skall utföras privat där den påstådda indeviden själv betalar och att min sambo och familjlivet inte ska störas..

Men vad har en sån är människa för rätt på sin sida jag kan ju påvisa när barnet var beräknat och jag hade ägglossning och blev gravid +++ plus att jag inte vet vem karln är och jag vet ju vilka jag har varit med  MIN SAMBO...............

Om detta blev rörigt så  ska jag försöka  göra de mer förståligt när  min stress lugnat sig

Snälla vill bara ha råd inget annat respektera det snälla det är jobbigt och tufft som det är ändå!!!

Tack på förhand

Kan bara säga att så här långt har jag samarbetat  med hans advokat för att dom inte ska kunna skada min familj                        

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-20 14:03
    Så avklarat pratat med tre oberonde juridiska rådgivare som sagt samma sak och det var att samarbeta med idioten och hans ombud..

• Svar på tråden Har hamnat i en ganska ovanlig situation tror jag vad kan jag göra!
  • Myling

Relax, karln ifråga har säkert blivit pappa till något helt annat barn, men han har misstagit sig på mammans identifikationsuppgifter. Det blir säkert löst på ett kick!

• Anonym (RÅD tack)

Om det vore så ändå den här advokaten hävdar annorlunda

• Anonym

Kan du inte göra en polisanmälan? Det här är ju ofredande! Uch så läskigt. Om du inte har varit otrogen så finns det ju inte ens chans i världen att den där mannen kan vara pappa till ditt barn.

• Anonym

Nämner de personuppgifter om din som stämmer? Kan du ha blivit drogad och våldtagen? I sådana fall är han ju skyldig till något olagligt.

• Kjell2

Ta det lungt, inget de kan göra i praktiken utan att du säger ok. Skicka en kopia på faderskapet till advokaten och ta det sen lungt.

Dock så bör du berätta för pappan. I huvudsak för att han ska fatta vad som händer och dels för att du ska få lite stöd och support i processen.

Får han reda på detta genom från andra håll sent i processen kan han verkligen börja undra varför du har döljer saker.

• Anonym (Wildrat)

Enda chansen personen har att bevisa att han är pappa och som du har att bevisa att han inte är det är med DNA-test. Allt annat är ju inga bevis. Men jag tycker nog det är den ifrågasättande parten som ska stå för kostnaden.

• tjej87

Han borde väl inte ha något att komma med om det finns dna-bevis för att han ej är pappan

• Anonym (RÅD tack)

Om jag hade svar på allt detta

Jag ringde precis juridiskt ombud  och han  sa jag gjort rätt och i och med att jag samrbetat så kan dom inte ställa till mer skit tydligen..

Tydligen  blir sånt här allt vanligare.. Hans råd var att samarbeta    

• Anonym (?)

Men allvarligt talat, drogad och våldtagen - sluta Obestämd

Du säger ju att du vet att din sambo är pappan och allt är som det ska, då är det ju inget att noja över. 
    Det är ju anmälaren som ska bevisa att han är fadern inte du som ska motbevisa. Om nu han är en galen idiot så kommer det fram förr eller senare, han har ju inget case liksom.
    Om du däremot gjorde ett misstag du vill sopa under mattan kommer det också komma fram. 

• Nape

Men oj, vilken chock! Hoppas det inte ställer till med problem mellan dig och din sambo?

Vad kan han ha för motiv? Jag tänker mig dessa:

* Psykiskt sjuk.
    * Vill skada dig eller din sambo (finns ju sådana som falskt anmäler familjer till soc)
    * Verkligen tror att det är dig han haft sex med. Kan han haft ett one night stand med någon som uppgett ditt namn istället?
    * Ett skämt? Finns advokatfirman på riktigt, har du kollat upp det?

Svar på tråden Har hamnat i en ganska ovanlig situation tror jag vad kan jag göra!