fonder och bidrag för sjuka djur?
Hej! Som rubriker lyder så undrar jag om någon vet om man kan söka någon fond eller bidrag för sina sjuka djur?
Ska försöka förklara vår situation. För 2 veckor sedan övertog vi en 3,5 år gammal katthona, världens goaste och keligaste. Tyvärr var hon inte försäkrad, eller vaccinerad eller något, men det har vi tagit tag i.
För en vecka sedan blev hon sjuk, började kräkas och magrade av ganska fort, vi har försökt med det mesta, men i morse så åkte jag in med henne till veterinären, hon är nu inlagd.
Hörde mig för lite om kostnad, och dagens besök och inläggningen kostar runt 4000 kr, sen så kostar det ca 1500 kr per dygn. Pengar som hon absolut är värld, men som jag har svårt att få fram.
Och eftersom hon inte har varit försäkrad så länge så har hon karens, så Agria kommer inte betala ut något därifrån heller, så vi får betala hela summan,
Därför undrar jag om någon av er vet om man kan söka bidrag eller fonder till sjuka djur?
Hoppas att nån kan hjälpa oss.
Vill även passa på att önska alla medmänniskor en riktigt god jul och ett gott nytt år.