• Anonym (orolig kattmatte)

fonder och bidrag för sjuka djur?

Hej!  Som rubriker lyder så undrar jag om någon vet om man kan söka någon fond eller bidrag för sina sjuka djur?

Ska försöka förklara vår situation. För 2 veckor sedan övertog vi en 3,5 år gammal katthona, världens goaste och keligaste. Tyvärr var hon inte försäkrad, eller vaccinerad eller något, men det har vi tagit tag i.
    För en vecka sedan blev hon sjuk, började kräkas och magrade av ganska fort, vi har försökt med det mesta, men i morse så åkte jag in med henne till veterinären, hon är nu inlagd.
    Hörde mig för lite om kostnad, och dagens besök och inläggningen kostar runt 4000 kr, sen så kostar det ca 1500 kr per dygn. Pengar som hon absolut är värld, men som jag har svårt att få fram.

Och eftersom hon inte har varit försäkrad så länge så har hon karens, så Agria kommer inte betala ut något därifrån heller, så vi får betala hela summan,
    Därför undrar jag om någon av er vet om man kan söka bidrag eller fonder till sjuka djur?
    Hoppas att nån kan hjälpa oss.

Vill även passa på att önska alla medmänniskor en riktigt god jul och ett gott nytt år.

• Svar på tråden fonder och bidrag för sjuka djur?
  • Anonym

Har aldrig hört talats om såna fonder.... men för den summan och hon skulle bli långvarigt inlagd hade jag valt att låta henne somna in...

• Anonym (Nej)

Nej sådana fonder finns inte.Du får själv bekosta el låta djuret somna in

• kikkie

Varför skaffa djur när man inte har råd om dom blir sjuka ? Nä finns inga sådana fonder ! Försäkringen bör ju gälla lite oxå ?

• Anonym (orolig kattmatte)

Jag hade ju inte trott att katten skulle bli sjuk med en gång. Vi försäkrade henne den 9/12, och hade hon insjuknat en vecka senare så hade försäkringen gått in, men tyvärr så har Agria en karenstid på 20 dagar.

Vi kommer att lösa det med kostnaden, hon är en familjemedlem så det får lösa sig på något vis,
    Hade bara underlättat lite med ett litet bidrag.

• kikkie

Nä men trots om det var om en vecka så kostar det ju , försäkringen täcker ju långt ifrån allt , man måste räkna med att djur blir sjuka !

• yodi
    och skrev 2012-12-20 17:54:42 följande:
    Men lägg ner. Det där hjälper inte det minsta, och det är enbart fult att kasta skit samtidigt som man dessutom är anonym.

TS, Blå Stjärnan i Gbg har en fond som du kan söka pengar ifrån. Likaså kan du faktiskt kontakta närmsta djurhem, de kanske kan hjälpa till.

Hoppas det ordnar sig med katten och att hon snart får komma hem.    
  • kikkie

Så bara för att man vet det så ska man inte tänka på att en katt kan bli sjuk innan försäkringen börja gälla ? Man måste ju då ännu mera se till att det finns pengar om katten blir sjuk

• siamesia
    kikkie skrev 2012-12-20 18:05:50 följande:
    Så bara för att man vet det så ska man inte tänka på att en katt kan bli sjuk innan försäkringen börja gälla ? Man måste ju då ännu mera se till att det finns pengar om katten blir sjuk
    Men var skriver ts att hon inte har pengar?

Veterinärvård är för sjutton hårrresande dyrt, i synnerhet på djursjukhusen, och det är väl bara sunt att man vill undersöka möjligheter att få avlastning för dessa kostnader?
  • kikkie

I TS står "pengar som jag har svårt att få fram "

• kikkie

Man måste räkna med dessa ev dyra kostnader innan man skaffar djur

Svar på tråden fonder och bidrag för sjuka djur?