• Anonym (Sanna)

Morfin vid förlossning?

Jag undrar om det går att få någon form av morfin när man föder?
    Eller går det in i bebisen? :(

Vad får man annars för smärtlindring? 

• Svar på tråden Morfin vid förlossning?
  • Anonym

har aldrig hört att man får morfin!! epidural eller lustgas,akupunktur

• Anonym

Det finns många flera bedövningar än vad man får reda på så forska och läs på ordentligt och skriv ett förlossningsbrev. Min vän tröttnade på att BM sa näää det finns ingen annan smärtlindrig  än lustgas och ryggbedövning det är iallafalll försent  så med tredje barnet besökte hon BB s överläkare han skrev upp olika senarion och vad min vän då skulle få för slags bedövning så hon äntligen kunde få en någorlunda smärtfri förlossning. Allt gick utmärkt alla bugade och bockade när det såg att hon varit hos överläkaren och följde hans instruktioner till pricka.

undra om inte några på BB är sadister Flört

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-21 02:46:14 följande:
    Det finns många flera bedövningar än vad man får reda på så forska och läs på ordentligt och skriv ett förlossningsbrev. Min vän tröttnade på att BM sa näää det finns ingen annan smärtlindrig  än lustgas och ryggbedövning det är iallafalll försent  så med tredje barnet besökte hon BB s överläkare han skrev upp olika senarion och vad min vän då skulle få för slags bedövning så hon äntligen kunde få en någorlunda smärtfri förlossning. Allt gick utmärkt alla bugade och bockade när det såg att hon varit hos överläkaren och följde hans instruktioner till pricka. undra om inte några på BB är sadister

Vilka andr metoder och medel fanns då?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-21 02:51:25 följande:

Vilka andr metoder och medel fanns då?
    Nu googlade jag, var lite sent att ringa min kompis och fråga Skrattande Här kommer en länk

www.babyhjalp.se/bedovning 
  • Höghus

Morfin i olika form var ganska vanligt förr men men idag försöker man undvika det eftersom det kan påverka barnet. Det händer dock att man ger morfin även nu.

• Momalicious

Jag fick morfin, eller ja, inte äkta morfin men nåt som ska vara samma sak, för att kunna sova. Hjälpte inte ett smack kan jag säga, det gjorde bara att jag fick tre värkar på raken utan paus, sen kort paus och sen tre värkar igen. Aldrig igen!

• Annelie 76

Jag fick också morfin för att jag fick extrem frossa och kräkningar av värkarna när de började. Tyckte inte heller det hjälpte särskilt mycket. Frossan gick över av EDAn.

• Anonym (Frågande)

På vissa kliniker ges petidin som också är en form av opiat. Ges morfin eller petidin ges motgift till barnet då det fötts. Jag kan verkligen inte förstå hur man resonerar när man ger den är typen av läkemedel till födande kvinnor. Att föda barn kan vara en jobbig upplevelse, men allvarligt, vi är gjorda att föda. Att riskera sitt barns hälsa och väl...jag förstår det inte.

Svar på tråden Morfin vid förlossning?