Jag fick ingen 30-årspresent av min sambo, sedan 4 år.
Jag vet inte om jag överreagerar, men det här är något jag mår väldigt dåligt av.
Bland min familj och vänner har vi alltid uppvaktat varandra och kommit ihåg varandras födelsedagar. Ens födelsedag är ju en speciell dag. Jag vet inte om det är därför jag reagerar så hårt på att inte få någon födelsedagspresent av min sambo. Sen när man fyller jämt känner jag att det är lite extra viktigt att fira.
Jag hade en 30-årsfest (som jag själv betalade för och fixade det mesta till) för familj och vänner och folk frågade vad jag fått av min sambo.. Ingenting än, svarade jag. Jag trodde att han skulle komma med någon sorts överraskning senare på kvällen, men det kom aldrig någon.
En vecka efter min födelsedag kände jag mig så upprörd över det här och frågade min sambo varför jag inte fått någon födelsedagspresent. Han tar då åt sig och skäller ut mig och frågar hur jag kan vara så bortskämd? Han kan inte förstå hur jag ens kan fråga honom det? Han svarar att jag har ju alltid fått presenter tidigare av honom vid födelsedagar och julafton och han kan inte förstå hur jag kan vara så oförskämd? Jag fattar ingenting.
Tidigare har vi alltid gett varandra presenter.
Han har haft gott om tid innan, han jobbar inte särskilt mycket och han har inte problem med pengar.
Jag är verkligen ingen girig person utan ser alltid till alla andras bästa före mitt eget.
Han köpte inte ens ett kort. Han hade kunnat köpt något litet.. ja vad som helst, men icke.
Överreagerar jag?