Hur många kulor har ni i granen?
Hej! Jag håller på att göra julgranskulor med min son, men hur många behövs egentligen för att det ska bli snyggt? Hur många har ni och hur hög gran har ni?
Hej! Jag håller på att göra julgranskulor med min son, men hur många behövs egentligen för att det ska bli snyggt? Hur många har ni och hur hög gran har ni?
I min gran hänger inga kulor. Bara pumlor.
Vår gran brukar vara runt 2 meter, och vi har väl ungefär 50 kulor i den.
Vi har kulor, men orkar inte räkna. Uppskattar till ett femtiotal, men vi har en gigantisk gran.
Testa och gör runt 20 stycken. Vilken rolig sak att göra med sin son!
Återkommer imorgon då vi klätt granen!
Nu står den naturell i vardagsrummet med värmechock. Men vi brukar ha ganska många grejor i granen, så att granlöss och grankvalster får det upplyst och fint
Granen är kanske...180 cm och vi har typ 28 st (röda och guldfärgade).
Granen är inte så stor och vi har 18 st röda kulor, 10 candy canes, 16 ljus och 12 meter silvrigt glitter i våran :)
220 cm gran
Kanske 80-100 kulor i varierad storlek
2,50 hög och ca 100st kulor/små paket. Inget glitter eller sånt tjafs.
tjea, ett 50 tal i en ca 2 m hög gran... varje kvist som "håller" har en på sig, tänkte inför skaffa polkastänger och hänga i den i kväll när ungarna somnat =)
Den ar kanske 180 hog eller sa. Runt 20-25 roda kulor och en stor, vit som sonen gjorde pa dagis forra ret. Eller ja, han var 1,5 ar sa det var nog snarare froknarna som gjorde den egentligen. Sa ar det glitter och lampor i granen ocksa.
Granen jag har ar forresten en lite halvgles gran fran mina foraldrars tomt i Nordvarmland. Om den varit mer... lummig sa kanske den fatt ha fler kulor. Men nu tycker jag den ar jattefin som den ar.
3 meter hög gran, minst ett hundratal kulor i olika färger. Fjärran är de dagar då vi hade en stilren och färgkoordinerad gran
Ca 25 stycken, då har vi glitter och en ljusslinga också.