Ni som INTE hade gått upp i vikt v 18....
...vilket vikt slutande ni på när bebbe kom till världen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-22 16:27
Glömde också; Vad vägde ni INNAN graviditeten?
...vilket vikt slutande ni på när bebbe kom till världen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-22 16:27
Glömde också; Vad vägde ni INNAN graviditeten?
barn 1 gick jag upp 2,5 kg med
barn två gick jag upp 6 kg med
barn tre gick jag upp 4 kg med.
Jag började på 58kg och växte bara på magen. Fram till vecka 26 hade jag från vecka 20 gått upp 6 kg. Sen small det till, utan att jag ändrade kosten. Åt nästan bättre på grund av illamående.
Slutade på 24 kg plus och gick upp mest mellan vecka 32 till vecka 39 då dottern föddes.
Efter förlossningen hade jag gått ner 11kg av dem. Resten fick jag kämpa av.
Nr1 slutade på +12 kg mestadels på slitet för jag hade svårt att röra mig pga foglossning
Nr 2 blev det +6 kg på även dom i slutet av grav
Jag gick upp 20. Gick upp 1 kilo innan v 18.
Hade i ju för sig gått upp 1-2kg i v.18. Gick upp totalt ca 8kg. Vägde 44kg från början. En vecka efter fl visade vågen 42.5kg.
Jag gick upp första kilot runt vecka 25 tror jag. Nu ligger jag på +2,5 kg i vecka 36. Dock har sista 1,5 kilot kommit på bara någon vecka så får väl se hur sista månaden utvecklar sig!
Gick upp 6 kg med första och 7 kg med andra
Jag har gått ner 3 kilo och är i vecka 18.
Vägde 48 men nu väger jag 45. Får dricka näringsdrycker och vara sängliggande för att behålla vikten, men det fungerar inte så bra :/
Jag håller på med styrketräning då låg på en liten bulk på stadiga 65 kg när jag blev oplanerat gravid. Idag i vecka 15 väger jag in på 63.8 kg morgonvikt. Har bara kräkts vecka 10-11 men iallafall tappat vikt.
Jag har dock minskad matkänsla och får inte i mig så mycket mat per dag + att jag tror att jag blivit av med lite muskelmassa på de 2 månader jag inte kört hård styrketräning :)
Min första graviditet hade jag gått upp 1 kg i v 30, från 68 till 69 kg, vägde i v 42 när jag födde 74 kg. Direkt efter förlossningen vägde jag alltså mindre än innan jag blev gravid. Nu är jag i v 16 med barn 2 och har gått ner 1 kg sen inskrivningen, 62 kg väger jag idag.