• Anonym (Längesedan)

Hur fan ska jag kunna känna mig sexig?

Hur ska man få självförtroende och känns sig sexig? Jag vet ju att det sitter i huvudet men nu efter att ha fått barn känner jag mig bara tjock och ful, gravidmage (hängbuk) och bristningar. Men jag kände mig lika osexig när jag var smal och allt var fast så det är ju i huvudet problemet sitter. Jag önskar bara att jag kan stå framför min man och känna mig sexig. Någon som har samma bekymmer?

• Svar på tråden Hur fan ska jag kunna känna mig sexig?
  • Haskel

Jag är helt säker på att du är jättefin som du är. Tror som sagt också att det är ditt självförtroende det är fel på. Det finns en annan tråd här på FL under sex och samlevnand. HELKROPPSTRÅDEN, heter den. .Där både män och kvinnor av alla storlekar och former, skriver och även lägger ut bilder på sig själva (inget måste). Men flera kvinnor har sagt sig blivit hjälpta av detta, för att acceptera sig som man är.

• Anonym (Längesedan)
    Haskel skrev 2012-12-22 18:28:32 följande:
    Jag är helt säker på att du är jättefin som du är. Tror som sagt också att det är ditt självförtroende det är fel på. Det finns en annan tråd här på FL under sex och samlevnand. HELKROPPSTRÅDEN, heter den. .Där både män och kvinnor av alla storlekar och former, skriver och även lägger ut bilder på sig själva (inget måste). Men flera kvinnor har sagt sig blivit hjälpta av detta, för att acceptera sig som man är.

Tack, jo jag har kikat igenom den men det är mest snygga tjejer som lägger upp bild och får massa komplimanger, dom som är tjocka får tummen upp bara jag är dock varken skit snygg kropp eller tjock, och jag kan inte lägga upp bild från mobilen.
  • Anonym (Längesedan)
    Terese 047 skrev 2012-12-22 18:31:07 följande:
    jag har inte fått några barn men är ändå tjock och har hängmage...

Men skit fin om det är du på din bild!
  • Terese 047
    Anonym (Längesedan) skrev 2012-12-22 18:34:22 följande:

rätt kläder till rätt vinkel;)
  • Haskel
    Anonym (Längesedan) skrev 2012-12-22 18:34:22 följande:

Jo, det är jag på bilden. TackGlad. Som du ser är inte jag heller perfekt bygd. Synd om du uppfattat att de som har mer av ideala former fått positiv kritik. Så har jag faktiskt inte uppfattat det. Men tråkigt om du känner så. Tror som sagt att du är jättefin. Jag älskar kvinnokroppen i alla dess former och utseende.
  • Anonym (Längesedan)

i50.tinypic.com/9sxbgg.jpg Här är en bild med kläder på men man ser ju att jag har hängmage och jag kan inte visa mig utan att dölja magen för min man

• Terese 047
    Anonym (Längesedan) skrev 2012-12-22 18:47:47 följande:
    i50.tinypic.com/9sxbgg.jpg Här är en bild med kläder på men man ser ju att jag har hängmage och jag kan inte visa mig utan att dölja magen för min man
    du ser jättefin ut !
  • Anonym (Längesedan)

Tack vad snällt sagt. Antar att jag måste jobba med mig själv :-/

• Anonym

Jag förstår vad du menar ts, jag har inte fött barn men har ändå lite hängmage och feta lår och rumpa med celluliter. Jag villi inte heller visa mig helt naken för min sambo, ska vi ha sex ska det vara helt mörkt i rummet eller så ska täcket vara på så man inte ser hur jag ser ut. Kan tänka mig att det hänger och slänger lite på dig när du är helt naken (såg din bild), men du ser helt ok med kläder på.

Men det är bara att ha sex med lampan släckt eller under täcket så ser han ju inte så mycket.   

• Anonym

Varför måste man "visa sig" för sin partner? Varför måste man "stå inför" sin partner? Jag förstår inte detta krav på att visa upp sig. Man måste inte vara avklädd och uppvisad. Herre Gud! När jag sa till min dotter att man inte alls måste "visa sig" naken inför en partner, blev hon jätteförvånad. "Måste man inte", sa hon. Jag sa: "man måste inte ens vara naken, om man inte vill!"

• Anonym (Längesedan)
    Anonym skrev 2012-12-22 19:54:27 följande:
    Varför måste man "visa sig" för sin partner? Varför måste man "stå inför" sin partner? Jag förstår inte detta krav på att visa upp sig. Man måste inte vara avklädd och uppvisad. Herre Gud! När jag sa till min dotter att man inte alls måste "visa sig" naken inför en partner, blev hon jätteförvånad. "Måste man inte", sa hon. Jag sa: "man måste inte ens vara naken, om man inte vill!"

Nej det är sant men jag Vill visa upp mig och bara kunna känna mig sexig.
  • Aili
    Anonym (Längesedan) skrev 2012-12-22 18:47:47 följande:
    Men herrejäklar kvinna, du är ju supersnygg! 

Dessutom, din man älskar dig för att du är du. Det finns ingen annan som du och jag har jäkligt svårt att tro att någon annan kvinna skulle kunna tända din man som du kan! Det handlar om mer än bara utseende, du känner din man, du vet vad han gillar, du har fött hans barn. Fatta vad sexigt det är! 

So what om graviditeten har satt sina spår, det har den gjort på mig med men... Ta en lång dusch, peela kroppen, raka benen, på med lite läckra underkläder och du kommer göra succé!
  • Anonym (Längesedan)
    Aili skrev 2012-12-22 20:21:39 följande:
    Men herrejäklar kvinna, du är ju supersnygg! 

Dessutom, din man älskar dig för att du är du. Det finns ingen annan som du och jag har jäkligt svårt att tro att någon annan kvinna skulle kunna tända din man som du kan! Det handlar om mer än bara utseende, du känner din man, du vet vad han gillar, du har fött hans barn. Fatta vad sexigt det är! 

So what om graviditeten har satt sina spår, det har den gjort på mig med men... Ta en lång dusch, peela kroppen, raka benen, på med lite läckra underkläder och du kommer göra succé!

Tack vad gulligt sagt, du skriver mycket klokt som jag inte tänkt på innan. Mannen är på mig även om jag har mjukisar och osminkad men det handlar ju mer om att jag ska trivas med min kropp. Tack ännu en gång för dom fina och kloka orden!
  • Haskel
    Anonym (Längesedan) skrev 2012-12-22 18:47:47 följande
    Helsike vad het du är, otroligt vacker med underbara former. Du har absolut inget du behöver dölja. Ta för dig, visa dig från din sexiga sida, som på bilden. Sexiga underkläder gör sitt till, det visar att du tror på dig själv. Det är självförtroende som är mest attraktivt hos en kvinna.
  • Anonym

Tjejers krav på sig själva är deprimerande! Man FÅR ha hängmage och bristningar, även om det inte är allas drömattribut. 

De flesta dömer sig själva mycket hårdare än andra. Man ser bara sina egna brister, och inte helheten där en slapp mage är en bagatell. Fokuserar man på sin egen kropp tillräckligt mycket hittar man garanterat flera fulheter till slut. Men när det gäller andra människor så orkar/hinner man inte detaljstudera så noga, utan man ser fler sidor och därmed hittar man alltid något positivt. Dessutom uppskattar de flesta när andra människor inte är så fixerade vid sina egna kroppar. Ändå är man besatt av sin egen.

• Anonym (dittval)

skit i vad andra tycker! vill du va nöjd med dig själv får du göra det som krävs för att nå det målet. 

Jag vägde 68 kg efter mitt andra barn och tröståt, jag rörde inte på mej alls och bodde ihop med en elak karl...

Tog ett beslut att börja på gym, ett gym med barnpassning =) jag gick först ner ca 10 kg första året, detta gjorde att min självkänsla ökade, inte pga vågen men att jag satte ett mål, nådde det och bevisade för mig själv att JAG KAN! Slängde ut elakingen och började leva mitt liv, jag har nu gått ner till min målvikt = -15 kg och trivs med min kropp. har aldrig haft så bra sexliv, jag är snygg och fast o det har jag fixat själv..

KAN JAG, KAN ALLA!!!! =) så illa var det haha

• KaxigaFrökenKåt

Det är inget fel med att ibland vara missnöjd med hur man ser ut, bara man inte är det hela tiden. Det är också okej att vilja ändra på sig, men då får man ta sig i kragen och jobba på det(både mentalt och psykiskt). 
    Tänk på att det yttre speglar det inre. Ge dig själv fem komplimanger  om dagen som riktar sig mot både din utsida och insida. Hjärta
    Börja även motionera, du mår bättre även om du inte direkt ser resultat. Men oroa dig inte, resultaten kommer!
    Vi är alla Victoria´s secret modeller inombords, så beställ något sexigt därifrån och visa gubben vad du går för, Miranda Kerr kan slänga sig i väggen, här kommer du! Kyss
     Med Sexiga Hälsningar
    KaxigaFrökenKåt 

Bättre dåligt sex än inget sex allt!
  • HasseA

Jag har inget svar på hur du ska känna dig sexig, men på bilden är du ju fantastiskt fin i alla fall.

Det råd jag i alla fall måste ge, det är ju att du accepterar att din man tycker att du är sexig. Som man blir man nästan ledsen om ens favvo-kropp hela tiden kritiseras av ägaren. Man får nästan känslan av att man gör fel som gillar den kroppen. Och det är ingen bra känsla! Låt honom gilla dig, acceptera det och gläd dig över det! 

/Hasse 

• Peter46

Hej!

På bilden ser du jättefin ut och som du själv skriver så sitter det i huvudet. Har själv en fru som inte tycker hon är snygg, trots komplimanger och annat. Har tyvvärr inget bättre råd än att du tittar dig i spegeln varje dag och säger att du duger som du är. Gör det en tid och se om det hjälper. Tipset kommer från Mia Törnblom och en av hennes bok om bättre självförtroende.

Lycka till   

Svar på tråden Hur fan ska jag kunna känna mig sexig?