• Anonym (snäll ändå)

Jag stalkar en tjej på nätet, fråga vad du vill!

Som rubriken lyder

• Svar på tråden Jag stalkar en tjej på nätet, fråga vad du vill!
  • Anonym

Nu kan hon ju vara varsomhelstifrån, men det du skrivit påminner mig om nåt jag såg häromdagen. Är hon från Gävle?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-22 20:45:18 följande:
    MEn det är ju INTE alls stalking!!!
    Varför inte?
  • Regnig måndag

Vad menar du med att du stalkar?

Många använder begreppet helt fel.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Anonym (snäll ändå)
    Anonym skrev 2012-12-22 20:45:18 följande:
    MEn det är ju INTE alls stalking!!!
    Regnig måndag skrev 2012-12-22 20:47:33 följande:
    Vad menar du med att du stalkar?

Många använder begreppet helt fel.

Jag valde det lite skämtsamt men om man läser på Wikipedia:
    "Stalking is a term commonly used to refer to unwanted or obsessive attention by an individual or group toward another person. Stalking behaviors are related to harassment and intimidation and may include following the victim in person or monitoring them."

så känner jag mig lite träffad av "obsessive attention" och "monitoring". Det står bara "may include following in person", inte att det alltid är så. Jag har aldrig sökt upp henne eller så. Men jag vet var hon bor (hon har bloggat om det) och jag är inte säker på att jag skulle kunna låta bli att kolla in huset om jag var i närheten.
    Anonym skrev 2012-12-22 20:45:45 följande:
    Nu kan hon ju vara varsomhelstifrån, men det du skrivit påminner mig om nåt jag såg häromdagen. Är hon från Gävle?
    Nej
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-22 20:47:12 följande:
    Varför inte?

Att stalka är inte att läsa öppna bloggar och folks facebook! Att stalka är: sv.wikipedia.org/wiki/Förföljelsesyndrom
  • Anonym (snäll ändå)
    Aileen Allannah skrev 2012-12-22 20:50:34 följande:
    Du stalkar henne inte, du följer hennes öppna blogg, bland annat.
    Ja, det får man ju. Det jag "skäms" lite för är att jag har hittat henne i olika sociala medier också och hon brukar inte länka emellan dem. Hon skriver inte på bloggen att "snälla följ mig på instagram" och sånt utan det har jag hittat själv.
  • Regnig måndag
    Anonym (snäll ändå) skrev 2012-12-22 20:53:29 följande:

Jag valde det lite skämtsamt men om man läser på Wikipedia:
    "Stalking is a term commonly used to refer to unwanted or obsessive attention by an individual or group toward another person. Stalking behaviors are related to harassment and intimidation and may include following the victim in person or monitoring them."

så känner jag mig lite träffad av "obsessive attention" och "monitoring". Det står bara "may include following in person", inte att det alltid är så. Jag har aldrig sökt upp henne eller så. Men jag vet var hon bor (hon har bloggat om det) och jag är inte säker på att jag skulle kunna låta bli att kolla in huset om jag var i närheten.

Nej
    Att följa någons blogg, veta var internetpersoner bor, eller kolla in andras hus är inte stalking.
    Stalking är det när det blir tvångsmässigt. Tycker du att det är det?

• The Riddler

Jag vill också bli stalkad :(

(killar håll er borta!) 

Everything I tell you is a lie, including this.
  • Anonym (snäll ändå)
    Regnig måndag skrev 2012-12-22 21:02:51 följande:
    Att följa någons blogg, veta var internetpersoner bor, eller kolla in andras hus är inte stalking.
    Stalking är det när det blir tvångsmässigt. Tycker du att det är det?

Jag skrev i inlägget du citerade att jag känner igen mig i obsessive. Jag har läst andra bloggar men det här är personligt. Jag visste ju vem hon var före att jag hittade bloggen.
  • Regnig måndag
    Anonym (snäll ändå) skrev 2012-12-22 21:06:26 följande:
    Jag skrev i inlägget du citerade att jag känner igen mig i obsessive. Jag har läst andra bloggar men det här är personligt. Jag visste ju vem hon var före att jag hittade bloggen.
    Ja, jag såg det.
    Jag undrar fortfarande om du tycker själv att det är tvångsmässigt.
  • Anonym (snäll ändå)
    Regnig måndag skrev 2012-12-22 21:08:33 följande:
    Ja, jag såg det.
    Jag undrar fortfarande om du tycker själv att det är tvångsmässigt.
    Ungefär som att surfa bort timtal på FL istället för att förbereda julen, raka benen, laga middag osv.
  • Aileen Allannah
    Anonym (snäll ändå) skrev 2012-12-22 21:06:26 följande:
    Jamen så gör jag också. Jag följer en del på både facebook, blogg och instagram, utan att personen vet om att jag gör det, och jag vet vem personen är innan jag hittat bloggen. Jag har till och med googlat för att hitta bloggar, eftersom jag är så nyfiken på personen.
  • Regnig måndag
    Anonym (snäll ändå) skrev 2012-12-22 21:15:10 följande:
    Ungefär som att surfa bort timtal på FL istället för att förbereda julen, raka benen, laga middag osv.
    Ok, jag ger upp.
    Ketchupmamman anfaller...
    www.ketchupmamman.se/2011/11/alska-dina-barn-men-bry-dig-inte/

Jag kan fixa två saker samtidigt, kan du?
  • Anonym (snäll ändå)
    Aileen Allannah skrev 2012-12-22 21:16:08 följande:
    Jamen så gör jag också. Jag följer en del på både facebook, blogg och instagram, utan att personen vet om att jag gör det, och jag vet vem personen är innan jag hittat bloggen. Jag har till och med googlat för att hitta bloggar, eftersom jag är så nyfiken på personen.
    En själsfrände
    Regnig måndag skrev 2012-12-22 21:20:10 följande:
    Ok, jag ger upp.
    Ketchupmamman anfaller...
    www.ketchupmamman.se/2011/11/alska-dina-barn-.../

Jag kan fixa två saker samtidigt, kan du?
    Jag har redan sagt att jag använder ordet skämtsamt. Det betyder inte att jag själv skulle vara bekväm med att någon som min kusin haft en relation till skulle lägga ca 30 minuter om dagen på att uppdatera sig på mig, mina vänner och mitt jobb. Jag tycker att det är omoraliskt av mig samtidigt som jag tycker att folk i allmänhet och hon i synnerhet borde tänka sig för. Därav denna tråd. Fattar du nu?
  • Myran201

Jag har en bekant som stalkar en kille. Hon tränar på hans gym, blivit vän med hans bekanta, har full koll på hans ekonomi, kommit på ett sätt att kolla hand fb ( hon är inte hans vän) ringer honom o lägger på, åker förbi hans jobb o hem mm.. Hon förstår inte själv att detta är sjukligt då han inte alls har en aning om detta.

• Anonym (snäll ändå)
    Myran201 skrev 2012-12-23 21:28:36 följande:
    Jag har en bekant som stalkar en kille. Hon tränar på hans gym, blivit vän med hans bekanta, har full koll på hans ekonomi, kommit på ett sätt att kolla hand fb ( hon är inte hans vän) ringer honom o lägger på, åker förbi hans jobb o hem mm.. Hon förstår inte själv att detta är sjukligt då han inte alls har en aning om detta.
    Tur man inte är sån . Hmm... hur har hon löst fb-frågan? Drömmer
  • Myran201

Hon går typ in via vänner som har honom på sin lista

Svar på tråden Jag stalkar en tjej på nätet, fråga vad du vill!