• Vattenmelon

Missfall efter år av försök att bli gravida :'(

Jag har PCOs och vi hade försökt i 1 år och 10 månader innan vi lyckades (på egen hand, ingen behandling). Har varit i sjunde himlen sedan dess. Men igår var vi inne på kvinnokliniken för att jag haft ont i ena ljumsken och de ville kolla upp det. Det visade sig vara en ofarlig gulkroppscysta. Men de såg också ett embryo, som hade dött i vecka 7. Det fanns också ett annat som hade dött två veckor innan. Det skulle alltså varit tvillingar om de fått leva. Kroppen har ännu inte fattat att de är döda så nu går jag omkring och väntar på att de ska stötas ut. God jävla jul.
    Jag är så ofantligt ledsen och uppgiven. Tänk om det ska ta två år till till nästa gång? Finns det någon här med liknande historia? Hur lång tid tog det att "få till" den första, och hur långt efter missfallet lyckades ni igen? Behöver solskenshistorier och positiva ord.

• Svar på tråden Missfall efter år av försök att bli gravida :'(
  • Linniscarlsson

Detta hände mig i veckan så jag kan sätta mig in i hur du upplever det. Har också försökt ett tag och det tog sig nu naturligt. Skulle varit i vecka 11 men embryot hade dött i vecka 6+3 och kroppen förstod det först förra helgen. Det första läkaren frågade var om det var förstagångs med tanke på att missfallsrisken är hög då. Dock är det sällan någon tröst...vill ge er den största kramen vi kan ge!!!!Försök se det positiva i att ni kunde på naturlig väg!!! På det igen bara! Dock är det lättare sagt än gjort, det är ja mycket medveten om. Bamsekram

• SofieBerglund

Blev gravid efter 2 år, fick missfall i v 20 :,(. Har däremot fått ägglossning 2 månader i rad nu vilket är ovanligt. Försöker kämpa på, jobbigt när vi börjar närma oss datumet vår flicka skulle födas. Ville iaf skicka styrkekramar!

• Vattenmelon

Tack alla för snälla ord. Det behövs verkligen.

Solstrål82 skrev 2012-12-22 21:28:28 följande:
    Vill också skicka styrkekramar. Jag blev gravid direkt efter missfallet igen.
    Vad skönt! Hur länge tog det att bli gravid första gången?
  • Pastell

Beklagar verkligen TS

Men för att peppa lite har jag hört det ska vara lättare att bli gravid efter ett mf. {#emotions_dlg.flower}

• Solstrål82
    Vattenmelon skrev 2012-12-23 07:57:40 följande:
    Tack alla för snälla ord. Det behövs verkligen.

Vad skönt! Hur länge tog det att bli gravid första gången?
    Jag blev gravid direkt, första månaden vi försökte alltså.
    Håller tummarna att du blir snart gravid igen.
  • LinneaJosie

I julklapp önskar jag mig att alla ni som kämpar för att få barn ska lyckas. God jul och alla mina lyckönskningar!

• Vattenmelon
    Linniscarlsson skrev 2012-12-22 22:22:24 följande:
    Detta hände mig i veckan så jag kan sätta mig in i hur du upplever det. Har också försökt ett tag och det tog sig nu naturligt. Skulle varit i vecka 11 men embryot hade dött i vecka 6+3 och kroppen förstod det först förra helgen. Det första läkaren frågade var om det var förstagångs med tanke på att missfallsrisken är hög då. Dock är det sällan någon tröst...vill ge er den största kramen vi kan ge!!!!Försök se det positiva i att ni kunde på naturlig väg!!! På det igen bara! Dock är det lättare sagt än gjort, det är ja mycket medveten om. Bamsekram
    Jag beklagar verkligen, fy fan vad det är orättvist ibland. Du har rätt, vi kan ju bli gravida bevisligen. Men det är ingen större tröst just nu. Jag vet inte om jag orkar med två år till av  väntan...
Svar på tråden Missfall efter år av försök att bli gravida :'(