Missfall efter år av försök att bli gravida :'(
Vattenmelon skrev 2012-12-22 20:57:42 följande:
Jag har PCOs och vi hade försökt i 1 år och 10 månader innan vi lyckades (på egen hand, ingen behandling). Har varit i sjunde himlen sedan dess. Men igår var vi inne på kvinnokliniken för att jag haft ont i ena ljumsken och de ville kolla upp det. Det visade sig vara en ofarlig gulkroppscysta. Men de såg också ett embryo, som hade dött i vecka 7. Det fanns också ett annat som hade dött två veckor innan. Det skulle alltså varit tvillingar om de fått leva. Kroppen har ännu inte fattat att de är döda så nu går jag omkring och väntar på att de ska stötas ut. God jävla jul.Jag är så ofantligt ledsen och uppgiven. Tänk om det ska ta två år till till nästa gång? Finns det någon här med liknande historia? Hur lång tid tog det att "få till" den första, och hur långt efter missfallet lyckades ni igen? Behöver solskenshistorier och positiva ord.
Hej Vattenmelon.
Beklagar det som hänt er innan jul.
Jag och min man har också varit med om en liknande situation. Vi hade försökt i nästan 3 år innan vi blev spontangravid. Vi vart så överlycklig och kände att turen hade vänt för oss då.
Tyvärr slutade vår graviditet i missfall vecka 12.
Efter de kunde jag inte se på barnmagar utan att gråta. Alla våra vänner har fått flera barn under den tid vi försökt få ett. Och 4 i våra släkten var gravid i samma vecka som vi fast de fick sina barn.
Eftersom min släkt är så otroligt nära varandra och firar alla högtider och mycket mer tillsammans så är det helt klart ett helvete att ALLTID träffa dem och deras barn nu när vi inte fick behålla vårat.
Vi har även gjort ett IVF försök där resultatet blev negativt och inväntar att få påbörja vårt andra försök nu efter 4 frustrerande långa år efter barn.
Tyvärr blev det inte så mycket positiva ord från mig, men jag hoppas att kunna ge de om den här behandlingen går vägen, vilket vi hoppas innerligt.
Lycka till.