Konstiga bett eller utslag på armarna??
Hej Alla!
Jag har fått ett oangenämt problem med min hälsa.Det är såhär att jag vaknar då och då på morgonen med konstiga bett eller utslag på mina armar. Det har hänt några enstaka gång att jag har fått bett/utslag i nedre delen av ryggen, och på ena sidan av halsen men utslaget/bett brukar hålla sig mest till armarna.
Utslaget/Bett ser ut ungefär som myggbett, är rödaktiga och svullnar upp endast några millimeter,och kliar jag på dom så svullnar det till lite extra. Dom är också fördelade på armarna, alltså sitter dom inte nära varandra, utan ena kan vara på ena armen och den andra på den andra. En gång fick jag flera bett väldigt nära varandra.
Har kollat alla möjliga olika insektsbett men de ser inte ut som dessa. Dessa bett försvinner väldigt fort, efter några timmar ser man knappt vart bettet var innan. Detta drabbar bara mig i hushållet, och jag håller på att få panik snart. Känns som jag inte hittar någon lösning och att allting går snart åt skogen. Jag bor i en ny möblerat lägenhet med nya sängar och jag sover med ny sängkläder. Duschar varje dag.
Jag är helt frisk och lider inte av några sjukdomar (iallafall vad jag vet), och jag är inte allergisk mot nått.
Vad tror ni att det kan vara?
Snälla hjälp så jag vet vad jag ska göra.
Ps.Bifogar bild så att ni kan se hur bett ser ur Hittade en mygga här om dagen i mitt rum, men jag tror inte att jag kan ha så många i lägenheten.
MVH