Föräldrautbildning inför adoption - vinter/vår 2013
Får jag också vara med här? Vi ska börja vår utbildning lite senare i vår
. Det känns jättespännande att snart vara igång men samtidigt lite läskigt...
Får jag också vara med här? Vi ska börja vår utbildning lite senare i vår
. Det känns jättespännande att snart vara igång men samtidigt lite läskigt...
MIMMI- Så skönt att vara igång! Och vilken snabbvariant ni går! Känns det bra eller blir det för "intensivt"? Vår kurs kommer hålla på under 7 veckor, en träff i veckan. Jag tror också att det är bra att få ett nätverk där man bor. Som man kan träffa och bolla allt med, ens "vanliga" vänner som fött sina barn förstår ju inte riktigt det här som vi går igenom.
Vet ni när ni kommer få börja hemutredningen?
elintjejen - så pirrigt det låter med första träffen! Vi ska träffa vår kommun i slutet av mars. Vi fick inte boka in något möte med dom innan vi kommit med på föräldrautbildningen och den ska starta i maj. Sa dom något om hur länge utredningen brukar hålla på?
Hur går det för er andra?! Vi bara väntar och väntar och väntar känns det som. :(
Åh så trött jag blir på denna väntan!!!! HAr ni andra några tips på vad man kan läsa/göra för att få tiden att gå? Finns det något man kan förbereda sig för innan första mötet och föräldrarutbildningen?
Tack för ditt svar MIMMI! Vår utbildning börjar ju närma sig nu och det ska bli väldigt roligt att komma igång. Har träffat Familjerätten på informationsmöte nu och det kändes jättebra.