• Anonym (?!)

Jag blir så arg utav smaskandet.

För det första, det låter jättelöjligt jag vet. Men iaf... Jag har alltid varit väldigt känsligt mot folk som äter med öppen mun. När de smaskar högt och så. Det är äckligt. Det jag finner svårast är att jag känner att jag blir så arg, verkligen förbannad, utan att jag kan hjälpa det när jag hör smaskande och jag mår verkligen dåligt av det.

Jag har två närstående släktingar som inte lärt sig tugga med stängd mun, de är tonåringar nu. Jag lovar, man kan höra de äta från mils håll nästan. Ja jag överdrev. Men man kan vara i ett annar rum och höra de. Jag mår så himla dåligt över att det snart är jul och jag vet att jag kommer få sitta vid samma bord som de.

Löjligt jag vet, men jag har verkligen ångest inför det. Jag vet inte hur jag ska klara av det. Jag brukar be de tugga med stängd mun, funkar ungefär 2 sekunder.

Någon mer som har känt likadant men kommit på hur man ska klara av det? 

• Svar på tråden Jag blir så arg utav smaskandet.
  • Anonym

Jag är precis som du kan bli riktigt arg och äcklad

• MamaPapa

Jag avskyr också smaskande! Brukar försöka tänka på något annat - ibland funkar det o ibland inte. En jag känner kan SLURPA på en vindruva - alltså hur lyckas man ens med det???!!!!

• Anonym (?!)
    Anonym skrev 2012-12-22 22:01:50 följande:
    Jag är precis som du kan bli riktigt arg och äcklad
    Det är jättejobbigt! Vet inte alls hur jag ska handskas med det.
  • Anonym

Jag har en bekant som, när han stoppar ett finger i munnen för att suga bort typ mat från det så gör han ett orimligt högt sug-/smaskljud. Jag hatar det. Jag störde mig till en början, men nu får jag mer lust att örfila honom varje gång han gör det, det låter så jävla vidrigt.

• Anonym (?!)

Jag känner lite så att det borde vara en självklarhet att tugga med stängd mat, inte rapa högt vid bordet osv... Fast det gör uppenbart inte alls. Jag önskar dock att jag slapp bli så arg. jag kan verkligen inte styra det själv

• Aileen Allannah

Haha, det är inte alls löjligt! Jag är likadan, jag blir arg i hela kroppen och får någon form av lätt panik. Jag brukar lösa det med att tugga på knäckebröd eller något när det är som värst, men man kan ju inte äta det hela middagen. Jag tycker du kan säga till på en gång, be dem tugga med stängd mun, för det lär man sig på förskolan, och tjata tjata tjata, om det behövs. Eller säg helt enkelt att du inte kan sitta med vid bordet. Det är extremt, jag vet, men jag har gjort det ett par gånger, med resultatet att personen i fråga verkligen FÖRSÖKTE stänga munnen. Och det kan jag ta, att någon åtminstone anstränger sig lite för min skull. Det räcker många gånger långt.

• Hemlig123

Det är då man säger till... Ordentligt..

• Teodorra

Känner precis som du! Man mår verkligen dåligt av smaskljud. Eller folk som sörplar i sig kaffe, ghaaaaa!

• Ssassa

Nä du är inte ensam. Det är vidrigt. Jag blir verkligen flyförbannad enda in i själen när folk smaskar! Har tyvärr Inge tips på att lindra ilskan, jag brukar säga till lite skämtsamt eller bara skratta och låssas att jag tror att dom skämtar ;) haha då kan dom bli lite snopna...

• Anonym

Varför säger ni inte ifrån?????
    Bara masochister sitter och mår dåligt utan att ens försöka göra något åt det.

Svar på tråden Jag blir så arg utav smaskandet.